SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż „Gazety Polskiej” spadła o 33 proc., „Tygodnik Powszechny” zyskał najwięcej

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w maju br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazła się „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2018 roku wyniosła 108 272 egz. Było to o 10,90 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,13 proc. do 94 279 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 86 000 egz., po spadku o 9,18 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 808 egz., po spadku o 30,18 proc. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 16,62 proc. do 34 146 egz.

Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 15,96 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 705 egz.

Najwięcej straciła z kolei „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 32,62 proc. do 24 079 egz. Tygodnik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 12,86 proc.

Największy spadek, wynoszący 16,75 proc., również i tutaj zanotowała „Gazeta Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Gazety Polskiej” spadła o 33 proc., „Tygodnik Powszechny” zyskał najwięcej

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Drukarz
Normalnie ustala się nakład od 180 do 200% sprzedaży. GP sprzedaje 25 tyś a drukuje 105 tyś. czyli 400% sprzedaży. To ich utopi. Życie z kropką drukowało 300% żeby dać szanse kupującym. Koszty papieru, druku, dystrybucji - zakopią sie sami.
0 0
odpowiedź
User
YKK
Brawa dla Sakiewicza et consortes - w zeszłym roku mieli pół miliona straty - w tym będzie co najmniej dwa razy tyle. Dobrze chociaż, że na ten "portal" wyrwali kilka baniek - inaczej by nam jeszcze "szturmowcy" prezesa głodem przymierali :D
0 0
odpowiedź
User
MHz f
Proszę zwrócić uwagę na pewną korelację. Spadki pokrywają się z dymisją pewnego ministra.
0 0
odpowiedź