„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży magazynów telewizyjnych
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w październiku ub.r. był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2016 roku uplasowała się na poziomie 732 575 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 5,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,71 proc. i ustabilizowała się na poziomie 300 636 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w październiku ub.r. wyniósł 154 829 egz., po spadku o 9,85 proc. - największym w zestawieniu tygodników telewizyjnych.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 8,77 proc. i wyniosła 76 941 egz.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w październiku ub.r. wyniosła 317 542 egz. Była ona o 1,37 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2015 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 182 872 egz., po wzroście o 3,02 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 140 478 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 4,91 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w październiku ub.r. wynoszącym 106 397 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 12,89 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w badanym miesiącu na poziomie 38 879 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu wśród dwutygodników, wynoszącą 14,43 proc.
październik |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Tydzień |
953 875 |
732 575 |
732 575 |
1 057 439 |
771 969 |
771 219 |
-5,01% |
To & Owo |
445 793 |
300 636 |
300 636 |
488 749 |
325 735 |
325 735 |
-7,71% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
236 565 |
154 829 |
154 829 |
270 154 |
171 995 |
171 745 |
-9,85% |
Program TV |
164 332 |
95 994 |
76 941 |
166 969 |
104 804 |
84 338 |
-8,77% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Dwutygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
454 959 |
317 692 |
317 542 |
487 410 |
321 963 |
321 963 |
-1,37% |
TV14 |
274 908 |
182 872 |
182 872 |
274 922 |
177 504 |
177 504 |
3,02% |
Tele Max |
214 904 |
140 478 |
140 478 |
234 986 |
147 731 |
147 731 |
-4,91% |
Super TV |
177 939 |
106 397 |
106 397 |
209 912 |
122 137 |
122 137 |
-12,89% |
Ekran TV |
75 190 |
38 879 |
38 879 |
82 225 |
45 433 |
45 433 |
-14,43% |
Względem poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród pism telewizyjnych pochwalić się mógł „Tele Świat”, którego wynik poszedł do góry o 2,88 proc. Na czele spadków znalazł się w tym ujęciu „Super TV” - było to 1,51 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
październik |
wrzesień |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Tydzień |
953 875 |
732 575 |
732 575 |
963 723 |
733 949 |
733 949 |
-0,19% |
To & Owo |
445 793 |
300 636 |
300 636 |
453 742 |
299 664 |
299 664 |
0,32% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
236 565 |
154 829 |
154 829 |
245 526 |
156 800 |
156 800 |
-1,26% |
Program TV |
164 332 |
95 994 |
76 941 |
164 293 |
95 953 |
77 814 |
-1,12% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Dwutygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
454 959 |
317 692 |
317 542 |
454 946 |
308 656 |
308 656 |
2,88% |
TV14 |
274 908 |
182 872 |
182 872 |
283 716 |
184 000 |
184 000 |
-0,61% |
Tele Max |
214 904 |
140 478 |
140 478 |
220 955 |
140 180 |
140 180 |
0,21% |
Super TV |
177 939 |
106 397 |
106 397 |
184 954 |
108 030 |
108 030 |
-1,51% |
Ekran TV |
75 190 |
38 879 |
38 879 |
75 193 |
38 034 |
38 034 |
2,22% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży magazynów telewizyjnych