Sprzedaż e-wydań: „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita” mocno do góry
W styczniu 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. wydań na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Wśród e-wydań w styczniu 2013 roku największą sprzedaż zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 6 606 egz., czyli o 29,17 proc. większym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Tytuł ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 10,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica, obecnie Gremi Media) z wynikiem na poziomie 5 565 egz., czyli o 42,91 proc. większym niż w styczniu 2012 roku (sprzedaż ogółem tego tytułu spadła o 36 proc., więcej na ten temat).
Trzecia lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 098 egz., czyli aż o 46,20 proc. więcej niż rok wcześniej. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 17,78 proc.
Czwartą pozycję zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e- wydań wzrosła o 6,97 proc. do 2 073 egz.
Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą od 517 do 94 egzemplarzy.
W ZKDP od stycznia 2012 roku istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
W 2012 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 161 egz. była „Gazeta Wyborcza” (dziennik ten mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 459 egz., a na trzecim - „Parkiet” (Presspublica; 93 egz.). Natomiast w styczniu ub.r., czyli w pierwszym miesiącu raportowania sprzedaży mutacji cyfrowych w przypadku „Rzeczpospolitej” wyniosła ona 454 egz., a „Parkietu” - zaledwie 6 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 6606 | 0 | 64051 | 5114 | 0 | 75981 |
Rzeczpospolita | 5565 | 459 | 63563 | 3894 | 454 | 98972 |
Puls Biznesu | 2098 | 0 | 11799 | 1435 | 0 | 12796 |
Gazeta Wyborcza | 2073 | 1161 | 217902 | 1938 | 0 | 263600 |
Gazeta Polska Codziennie | 517 | 0 | 29814 | - | - | 26955 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 371 | 93 | 3699 | 541 | 6 | 4621 |
Przegląd Sportowy | 100 | 0 | 34686 | 93 | 0 | 41265 |
Fakt Gazeta Codzienna | 94 | 0 | 361617 | 61 | 0 | 396123 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż e-wydań: „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita” mocno do góry