Sponsoring telewizyjny: „Dzień dobry TVN” i „Pierwsza miłość” z największymi wpływami, Cinkciarz.pl liderem reklamodawców
„Dzień dobry TVN” to program, który jesienią br. zarobił jak dotąd najwięcej na sponsoringu. Z kolei firmą, która najwięcej zainwestowała w tę formę reklamową, jest Cinkciarz.pl.
Z raportu przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl przez Nielsen Audience Measurement wynika, że w okresie od 1 września do 15 października br. programem telewizyjnym, który miał największe wpływy ze sponsoringu był emitowany w TVN program śniadaniowy „Dzień dobry TVN”. Stacja na emisji plansz sponsorskich przy tej produkcji zarobiła blisko 9,5 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Niewiele mniejsze wpływy ze sponsoringu - 9,1 mln zł - miał w omawianym okresie serial Polsatu „Pierwsza miłość”.
W czołówce programów, które na tej formie promocji zarobiły najwięcej znalazły się także: nadawana po głównym wydaniu „Wydarzeń” w Polsacie pogoda (6,7 mln zł), Polsatowski serial „Świat według Kiepskich” (6,7 mln zł) oraz prognoza pogody w TVP1 (6,7 mln zł).
Programy tv z największymi wpływami ze sponsoringu (Nielsen Audience Measurement, dane cennikowe) |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
1.09-15.10.2015 |
Dzień Dobry TVN / TVN |
9 487 335 zł |
Pierwsza miłość / Polsat |
9 072 910 zł |
Prognoza Pogody /Polsat |
6 716 380 zł |
Świat według Kiepskich / Polsat |
6 697 240 zł |
Prognoza Pogody / TVP1 |
6 673 315 zł |
Wśród reklamodawców od początku września do połowy października najwięcej na sponsoring w telewizji przeznaczył Cinkciarz.pl, o którym ostatnio głośno było w związku z nawiązaniem współpracy z klubem koszykarskim Chicago Bulls, do zakomunikowania czego zaangażowano byłych prezydentów Lecha Wałęsę i Bronisława Komorowskiego. Ta firma na sponsoring telewizyjny przeznaczyła blisko 21 mln zł. To niemal tyle samo, co cztery inne firmy z tej czołówki łącznie.
Firma Regina, producent m.in. ręczników papierowych, na billboardy sponsorskie wydała 5,6 mln zł, Bank Zachodni WBK - 5 mln zł, marka Plus (należąca do Polkomtela) - 4,9 mln zł, a Mokate - 4,4 mln zł.
Marki, które najwięcej wydały na sponsoring (Nielsen Audience Measurement, dane cennikowe) |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
1.09-15.10.2015 |
Cinkciarz.pl |
20 939 457 zł |
Regina |
5 639 755 zł |
Bank Zachodni WBK |
5 011 221 zł |
Plus |
4 921 659 zł |
Mokate |
4 380 495 zł |
Dołącz do dyskusji: Sponsoring telewizyjny: „Dzień dobry TVN” i „Pierwsza miłość” z największymi wpływami, Cinkciarz.pl liderem reklamodawców