Spada sprzedaż dwutygodników people, liderem „Party” (raport za 2014 rok)
W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było niezmiennie „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”, a najmniej - „Viva!”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w 2014 roku wyniosła 286 874 egz. W porównaniu do 2013 roku była ona niższa o 17,23 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 22,87 proc. i średni wynik na poziomie 225 655 egz. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 19,57 proc. do 161 929 egz.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 38,87 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w ub.r. uplasował się na poziomie 85 048 egz. Magazyn ten spadł z miejsca piątego na szóste – ostatnie.
Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji „Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół o 15,01 proc. do 144 773 egz.
ZKDP |
rok |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
387 134 |
286 948 |
286 874 |
467 487 |
346 674 |
346 610 |
Show |
316 368 |
225 655 |
225 655 |
424 371 |
292 566 |
292 566 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
243 006 |
162 413 |
161 929 |
302 029 |
201 820 |
201 323 |
Viva |
238 382 |
144 827 |
144 773 |
267 175 |
170 580 |
170 338 |
Gala |
171 387 |
91 390 |
91 333 |
211 149 |
123 629 |
123 524 |
Grazia |
151 616 |
85 200 |
85 048 |
269 394 |
139 282 |
139 132 |
W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 225 018 egz. po spadku o 26,81 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (190 482 egz., spadek o 15,32 proc.).
Również i w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Flesz”, który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego wynik zmalał o 36 proc. do 110 555 egz.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
351 085 |
225 085 |
225 018 |
413 570 |
307 521 |
307 454 |
Show |
300 615 |
190 482 |
190 482 |
333 227 |
224 945 |
224 945 |
Viva |
199 652 |
111 901 |
111 851 |
246 926 |
144 355 |
144 355 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
192 092 |
111 039 |
110 555 |
256 581 |
173 345 |
172 744 |
Grazia |
131 960 |
61 182 |
61 007 |
169 970 |
88 310 |
88 160 |
Gala |
119 439 |
60 629 |
60 579 |
148 299 |
81 311 |
81 261 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dwutygodników people, liderem „Party” (raport za 2014 rok)