Sopot TOPtrendy 2014 z większą widownią. Hitem kabarety
Tegoroczny festiwal TOPtrendy oglądało średnio 2,62 mln widzów, o 320 tys. osób więcej niż ubiegłoroczną edycję widowiska. Polsat w czasie transmisji muzycznej imprezy był liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 12,8 mln zł.
Festiwal Sopot TOPtrendy 2014 na antenie Polsatu transmitowany był w okresie od 30 maja do 1 czerwca 2014 roku. Jego średnia oglądalność wyniosła 2,62 mln widzów, co przełożyło się na 21,76 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 24,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement.
Pierwszy dzień imprezy (koncert TOP oraz występy Urszuli i Agnieszki Chylińskiej) śledziło 2,31 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,87 proc. i 21,79 proc. udziału.
Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywał się koncert „Największy Przebój Roku” i konkurs trendy, oglądało średnio 2,23 mln widzów przy udziałach na poziomie 18,61 proc. i 20,34 proc. Jednocześnie był to najmniej chętnie oglądany dzień imprezy.
Z kolei największą popularnością tradycyjnie cieszyła się Sopocka Noc Kabaretowa, w tym roku zorganizowana już po raz 11. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,32 mln widzów (odpowiednio 26,37 proc. i 30,32 proc. udziału).
>>> Fotogaleria z festiwalu Sopot TOPtrendy 2014
Tegoroczny festiwal TOPtrendy miał o 320 tys. widzów więcej niż ubiegłoroczny, który śledziło 2,3 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,32 proc. i 22,87 proc. (więcej na ten temat).
Oglądalność festiwalu dzień po dniu
Sopot TOPtrendy 2014 |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
30-05-2014 |
2 308 709 |
19,87% |
21,79% |
31-05-2014 |
2 225 533 |
18,61% |
20,34% |
01-06-2014 |
3 321 825 |
26,37% |
30,32% |
Średnio: |
2 622 269 |
21,76% |
24,36% |
Polsat w czasie pokazywania festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 10,65 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (10,27 proc.), a czwarta - TVP2 (7,87 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
Polsat - Sopot TOPtrendy 2014 |
2 622 269 |
21,76% |
24,36% |
TVP1 |
1 283 852 |
10,65% |
8,66% |
TVN |
1 237 258 |
10,27% |
11,28% |
TVP2 |
948 938 |
7,87% |
8,03% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 12,84 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 22,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Sopot TOPtrendy 2014 z większą widownią. Hitem kabarety