Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl
W pierwszy weekend rozgrywania piłkarskiego Euro 2016 bardzo duże wzrosty odwiedzalności zanotowały dział sportowy TVP.pl, Ipla i Polsatsport.pl. Największy ruch generują sekcje sportowe Onetu i WP.pl, które jednak w skali tygodnia zyskały mniej.
W zeszły piątek, kiedy od wieczornego meczu Francja - Rumunia zaczęło się piłkarskie Euro 2016, dział sportowy Onetu odwiedziło 1,03 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 3,81 mln odsłon, a sekcja sportowa WP.pl miała 961,8 tys. internautów i 6,19 mln odsłon - wynika z danych badania Gemius/PBI.
W kolejnych dwóch dniach obie witryny zanotowały jeszcze wyższe wyniki odwiedzalności. W niedzielę, gdy swój pierwszy mecz w turnieju rozegrała polska reprezentacja, sekcja sportowa WP.pl osiągnęła 1,86 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon, a analogiczny dział Onetu - 1,55 mln użytkowników i 9,09 mln odsłon. Na dalszych miejscach znalazły się Sport.pl (Agora) z 1,16 mln użytkowników i 5,84 mln osłon oraz Przegladsportowy.pl (Grupa Onet-RASP) z 836,4 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon.
Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP sporo zainwestowały w relacjonowanie Euro 2016. Pierwszy wydawca emituje codziennie dwa pasma wideo na żywo, jedno ze studia we Francji, a na obsługę turnieju wyda milion złotych. Drugi wysłał na mistrzostwa czołowych dziennikarzy piłkarskich „Przeglądu Sportowego” i Onetu razem z Sebastianem Milą, piłkarzem reprezentacji niepowołanym na turniej. Ponadto w ramach umowy z Cyfrowym Polsatem publikuje w swoich serwisach skróty meczów i relacje reporterów Polsatu.
Pełne mecze Euro 2016 pokazują w internecie Polsat i Telewizja Polska. Pierwszy nadawca transmituje cały turniej na platformie Ipla (gdzie jest też dużo programów telewizyjnych, seriali i filmów) w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD, natomiast w serwisie Polsatsport.pl oprócz informacji publikowane są skróty meczów i materiały reporterskie. TVP w dziale sportowym swojego serwisu pokazała już dwa mecze mistrzostw, mecz otwarcia w piątek i Polska - Irlandia Północna w niedzielę, a będzie transmitować jeszcze dziewięć.
Wszystkie te serwisy w weekend osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Ipla tv. w piątek miała 194,5 tys. użytkowników i 810 tys. odsłon, a w niedzielę 473,8 tys. użytkowników i 1,32 mln odsłon, Polsatsport.pl: w piątek 140,4 tys. użytkowników i 303,9 tys. odsłon, a w niedzielę - 655,8 tys. użytkowników i 1,39 mln odsłon, natomiast Sport.tvp.pl: w piątek 189,8 tys. użytkowników i 562,6 tys. odsłon, a w niedzielę - 426,7 tys. użytkowników i 1,51 mln odsłon.
W serwisie TVP mecz Polska - Irlandia Północna można było obejrzeć z komentarzem specjalizującego się w e-sporcie youtubera Piotra „izaka” Skowyrskiego”. Telewizja Polska poinformowała, że relacja zanotowała 350 tys. odtworzeń, a wszystkia treści VoD dotyczące Euro 2016 - 634 tys.
Z kolei Ipla funkcjonuje też jako aplikacja desktopowa. W piątek zanotowała ona 94,2 tys. użytkowników, w sobotę - 94,8 tys., a w niedzielę - 102 tys.
Czołowe serwisy sportowe w pierwszy weekend Euro 2016 |
||||
(badanie Gemius/PBI) |
||||
lp |
domena |
użytkownicy (real users) |
odsłony |
zasięg |
piątek 10 czerwca |
||||
1 |
onet.pl - sport |
1 027 246 |
3 814 249 |
4,07% |
2 |
wp.pl - sport |
961 801 |
6 187 100 |
3,81% |
3 |
sport.pl |
575 266 |
2 939 307 |
2,28% |
4 |
przegladsportowy.pl |
328 654 |
1 099 115 |
1,30% |
5 |
interia.pl - sport |
324 478 |
856 399 |
1,29% |
6 |
ipla.tv |
194 550 |
809 992 |
0,77% |
7 |
tvp.pl - sport |
189 832 |
562 620 |
0,75% |
8 |
polsatsport.pl |
140 444 |
303 924 |
0,56% |
sobota 11 czerwca |
||||
1 |
wp.pl - sport |
1 336 446 |
6 928 716 |
5,30% |
2 |
onet.pl - sport |
1 092 890 |
4 912 919 |
4,33% |
3 |
sport.pl |
798 796 |
4 202 597 |
3,17% |
4 |
przegladsportowy.pl |
623 865 |
1 652 782 |
2,47% |
5 |
polsatsport.pl |
516 671 |
1 138 264 |
2,05% |
6 |
ipla.tv |
433 330 |
1 373 459 |
1,72% |
7 |
interia.pl - sport |
339 640 |
972 997 |
1,35% |
8 |
tvp.pl - sport |
171 516 |
583 950 |
0,68% |
niedziela 12 czerwca |
||||
1 |
wp.pl - sport |
1 860 152 |
13 023 981 |
7,37% |
2 |
onet.pl - sport |
1 546 510 |
9 088 736 |
6,13% |
3 |
sport.pl |
1 156 204 |
5 843 793 |
4,58% |
4 |
przegladsportowy.pl |
836 390 |
2 701 857 |
3,32% |
5 |
polsatsport.pl |
655 839 |
1 389 819 |
2,60% |
6 |
ipla.tv |
473 839 |
1 321 537 |
1,88% |
7 |
interia.pl - sport |
448 843 |
1 470 629 |
1,78% |
8 |
tvp.pl - sport |
426 718 |
1 512 308 |
1,69% |
Wszystkie analizowane serwisy zanotowały duże wzrosty odwiedzalności w porównaniu z poprzednim weekendem. Zdecydowanie najwięcej zyskały Polsatsport.pl i Sport.tvp.pl - w sobotę i niedzielę liczba użytkowników tych stron wzrosła pięcio-sześciokrotnie, a liczba odsłon - nawet dziewięciokrotnie (tak było w przypadku Sport.tvp.pl w niedzielę). Ipla.tv miała w sobotę i niedzielę po cztery razy więcej odwiedzający niż rok wcześniej, a aplikacja Ipla - po około dwa razy więcej.
Sekcje sportowe WP.pl i Onetu zanotowały w niedzielę po 50-70 proc. użytkowników i odsłon więcej niż przed tygodniem. Natomiast na Przegladsportowy.pl i Sport.pl statystyki zwiększyły się nawet ponad dwukrotnie.
Czołowe serwisy sportowe tydzień po tygodniu |
|||||||
(badanie Gemius/PBI) |
|||||||
lp |
domena |
użytkownicy |
odsłony |
zasięg |
użytkownicy |
odsłony |
zasięg |
|
|
piątek 10 czerwca |
piątek 3 czerwca |
||||
1 |
onet.pl - sport |
1 027 246 |
3 814 249 |
4,07% |
881 979 |
3 834 574 |
3,50% |
2 |
wp.pl - sport |
961 801 |
6 187 100 |
3,81% |
832 858 |
5 029 578 |
3,30% |
3 |
sport.pl |
575 266 |
2 939 307 |
2,28% |
461 030 |
2 455 414 |
1,83% |
4 |
przegladsportowy.pl |
328 654 |
1 099 115 |
1,30% |
338 989 |
1 110 191 |
1,34% |
5 |
interia.pl - sport |
324 478 |
856 399 |
1,29% |
259 708 |
699 220 |
1,03% |
6 |
ipla.tv |
194 550 |
809 992 |
0,77% |
121 234 |
522 055 |
0,48% |
7 |
tvp.pl - sport |
189 832 |
562 620 |
0,75% |
- |
- |
- |
8 |
polsatsport.pl |
140 444 |
303 924 |
0,56% |
52 998 |
172 552 |
0,21% |
9 |
aplikacja ipla |
94 245 |
- |
0,37% |
51 897 |
- |
0,21% |
|
|
sobota 11 czerwca |
sobota 4 czerwca |
||||
1 |
wp.pl - sport |
1 336 446 |
6 928 716 |
5,30% |
797 520 |
4 647 287 |
3,16% |
2 |
onet.pl - sport |
1 092 890 |
4 912 919 |
4,33% |
953 719 |
3 218 967 |
3,78% |
3 |
sport.pl |
798 796 |
4 202 597 |
3,17% |
429 291 |
2 098 869 |
1,70% |
4 |
przegladsportowy.pl |
623 865 |
1 652 782 |
2,47% |
293 090 |
1 297 636 |
1,16% |
5 |
polsatsport.pl |
516 671 |
1 138 264 |
2,05% |
67 359 |
191 913 |
0,27% |
6 |
ipla.tv |
433 330 |
1 373 459 |
1,72% |
108 223 |
401 719 |
0,43% |
7 |
interia.pl - sport |
339 640 |
972 997 |
1,35% |
221 235 |
642 438 |
0,88% |
8 |
tvp.pl - sport |
171 516 |
583 950 |
0,68% |
58 325 |
163 174 |
0,23% |
9 |
aplikacja ipla |
94 774 |
- |
0,38% |
39 674 |
- |
0,16% |
|
|
niedziela 12 czerwca |
niedziela 5 czerwca |
||||
1 |
wp.pl - sport |
1 860 152 |
13 023 981 |
7,37% |
1 126 856 |
7 876 167 |
4,46% |
2 |
onet.pl - sport |
1 546 510 |
9 088 736 |
6,13% |
959 103 |
5 005 423 |
3,80% |
3 |
sport.pl |
1 156 204 |
5 843 793 |
4,58% |
480 938 |
2 193 884 |
1,91% |
4 |
przegladsportowy.pl |
836 390 |
2 701 857 |
3,32% |
360 439 |
1 129 620 |
1,43% |
5 |
polsatsport.pl |
655 839 |
1 389 819 |
2,60% |
98 501 |
295 990 |
0,39% |
6 |
ipla.tv |
473 839 |
1 321 537 |
1,88% |
129 482 |
545 940 |
0,51% |
7 |
interia.pl - sport |
448 843 |
1 470 629 |
1,78% |
237 084 |
657 671 |
0,94% |
8 |
tvp.pl - sport |
426 718 |
1 512 308 |
1,69% |
68 924 |
170 262 |
0,27% |
9 |
aplikacja ipla |
102 028 |
- |
0,40% |
63 536 |
- |
0,25% |
Dołącz do dyskusji: Serwisy sportowe zyskują na Euro 2016: strony Polsatu i TVP z rekordowymi wzrostami, na czele Onet i WP.pl