„Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań
Nowym liderem sprzedaży wydań elektronicznych gazet codziennych została w sierpniu br. „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Największy wzrost w tej kategorii zanotował „Przegląd Sportowy”.
W sierpniu 2013 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Media) zanotowała średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 751 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 135,36 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Natomiast na drugą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 047 egz., czyli jednak o 26,06 proc. większym niż rok wcześniej.
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Rzeczpospolita” straciła najwięcej
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 21,94 proc. do 2 262 egz. W dodatku pochwalić się on może największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 19,63 proc.
Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 711 egz., czyli o 14,75 proc. mniej niż rok wcześniej.
Największy wzrost sprzedaż e-wydań, wynoszący 145,8 proc. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 255 egz.
W sierpniu 2013 roku tylko dwa dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 151 egz. była „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się o 3,60 proc. Natomiast drugie miejsce zajął „Parkiet” (1 000 egz., wzrost aż o 2 027,66 proc.).
ZKDP | sierpień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita | 9 751 | 0 | 64 179 | 4 143 | 432 | 75 095 |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 047 | 0 | 48 006 | 7 177 | 0 | 50 689 |
Puls Biznesu | 2 262 | 0 | 11 521 | 1 855 | 0 | 12 329 |
Gazeta Wyborcza | 1 711 | 1 151 | 191 161 | 2 007 | 1 111 | 228 992 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 465 | 1 000 | 3 770 | 307 | 47 | 4 036 |
Gazeta Polska Codziennie | 337 | 0 | 24 409 | 281 | 0 | 27 374 |
Przegląd Sportowy | 295 | 0 | 45 735 | 120 | 0 | 49 910 |
Fakt Gazeta Codzienna | 160 | 0 | 329 830 | 75 | 0 | 371 450 |
Super Express | 0 | 0 | 150 591 | 0 | 0 | 159 721 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań