SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rządowa kampania Programuj.gov.pl zachęca młode osoby do tworzenia gier wideo

Ministerstwa nauki, rozwoju i cyfryzacji wraz z Warszawską Szkołą Filmową rozpoczęły społeczną kampanię o nazwie Programuj.gov.pl. Akcja, której towarzyszą dwa spoty promocyjne ma przekonać młodych Polaków do programowania i tworzenia gier wideo. - Mamy wszelkie przesłanki, aby twierdzić, że branża gier wideo stanie się naszą specjalizacją narodową - przekonuje Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Kampania społeczna Programuj.gov.pl ruszyła we wtorek. Ma zachęcić młodych ludzi i ich rodziców do programowania, a także pokazać, że tworzenie gier daje większą frajdę niż samo granie.

- Skoro gry wideo stają się naszym narodowym sportem, to pójdźmy o krok dalej, zacznijmy tworzyć gry i dobrze na tym zarabiać - podkreśla Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego - Mamy wszelkie przesłanki aby twierdzić, że branża gier wideo stanie się naszą specjalizacją narodową. Po pierwsze mamy świetne kadry, po drugie ogromne sukcesy komercyjne na rynku - mam tu na myśli przede wszystkim Wiedźmina. A po trzecie wreszcie szerszy, globalny kontekst, czyli dynamiczny rozwój branży gier. Musimy jedynie zwiększyć skalowalność rodzimego rynku. Stąd też pomysł na ogólnopolską kampanię społeczną, zachęcającą do nauki kodowania, której hasło przewodnie brzmi „Robienie gier jest fajniejsze niż granie” - wyjaśnia Jarosław Gowin.

Kampania obejmuje też dwa spoty przygotowane przez zespół Warszawskiej Szkoły Filmowej, ich kreację i produkcję nadzorował Maciej Ślesicki, reżyser sprawujący funkcję kanclerza tej uczelni.

Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl, spoty będą emitowane w internecie, na antenie TVP oraz w kinach studyjnych.

Równolegle z kampanią w internecie pojawiła się strona Programuj.gov.pl, na której publikowane są treści związane z kodowaniem i szeroko pojętym rynkiem gier wideo.

Dołącz do dyskusji: Rządowa kampania Programuj.gov.pl zachęca młode osoby do tworzenia gier wideo

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
j
Już i tak żyjecie w wirtualnej rzeczywistości.
0 0
odpowiedź
User
widz555
Zróbcie kampanię, żeby młodzież chciała być mechanikami, elektrykami, hydraulikami, stolarzami itp.
Programowanie zostawcie w spokoju, jak kogoś to ciągnie to i bez waszej "zachęty" to robi.
0 0
odpowiedź
User
zizu
Matko jakie to jest złe. Dlaczego kreację kampanii społecznych, ministerstwo powierza amatorom, którzy nie mają pojęcia o komunikacji marketingowej? Czy kogoś te filmy przekonują? Może ministra Gowina, ale nie sądzę żeby grupę docelową. Pieniądze w błoto. Nad reżyserią już nie będę się pastwić. Żenada rodem z początku lat 90...
0 0
odpowiedź