SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2,8 mld zł na reklamę telewizyjna w maju. Polsat i Aflofarm liderami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2018 roku były o 7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 10,07 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,23 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,37 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 6,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 390,93 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,72 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 3,14 proc. do 333,47 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (133,38 mln zł; wzrost o 0,69 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (125,73 mln zł; + 14,54 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 59,07 mln zł i spadkiem o 28,13 proc. - największym w top 20.

17. miejsce zajął kanał Nick Jr, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 224,34 proc. do 35,32 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 97,33 mln zł - w maju 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 24,99 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (74,20 mln zł; w dół o 0,71 proc.) i Lidl (67,97 mln zł; + 55,38 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: 2,8 mld zł na reklamę telewizyjna w maju. Polsat i Aflofarm liderami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl