Rusza TVN Meteo Active. 11 autorskich programów w ramówce
W czwartek 16 kwietnia br. TVN Meteo zmieni się w stację TVN Meteo Active, poświęconą zdrowemu i aktywnemu życiu. - Skupiamy się na polskich programach, wystartujemy z 11 produkcjami lokalnymi - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Płaza, szef TVN Meteo Active.
Grupa TVN zmienia istniejące od 2003 roku TVN Meteo w nowy projekt telewizyjny, bo formuła kanału z samymi prognozami pogody się wyczerpała.
- Przez te 12 lat rynek się bardzo zmienił - obecnie jest na nim ponad 200 stacji nadających po polsku, w tym prawie 10 informacyjnych, a w dużych telewizjach są pasma śniadaniowe, gdzie co chwilę jest najnowsza prognoza pogody. Rozwinął się też internet, powszechna stała się dostępność komputerów, a wreszcie smartfonów - każdy szybko może sprawdzić pogodę poprzez wyszukiwarkę czy w aplikacji na swoim telefonie - mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Płaza.
Spółka zdecydowała się postawić na kanał o tematyce rekreacji, zdrowego i aktywnego życia, bo obecnie w Polsce takiej telewizji nie ma. - Ludzie teraz coraz chętniej biegają, ćwiczą, bardziej dbają o swoją kondycję i zdrowie. W Polsce rocznie już odbywa się ponad 3 tys. imprez biegowych, co oznacza, że w każdy weekend jest ich ponad 60. Siłownie powstają dosłownie na każdym osiedlu. A ten trend w naszym kraju dopiero się zaczął i będzie się rozwijał - opisuje szef nowej stacji.
TVN Meteo Active rusza z 11 nowymi produkcjami lokalnymi. Flagowym programem będzie codzienny daily-show „Studio Active” realizowany w studiu podzielonym na dwie części: do rozmów i do ćwiczeń fizycznych. - Będzie w nim mowa o aktywności fizycznej i zdrowiu, a widzowie zobaczą przykładowe ćwiczenia - opisuje Płaza. Magazyn na zmianę prowadzić będą znane z TVN Meteo Agnieszka Cegielska, Dorota Gardias oraz Marta Kuligowska z TVN24.
W ofercie nowej stacji znajdą się też takie programy jak: „M jak mężczyzna” (program o sportach i hobby dla panów prowadzony przez Daniela Kondraciuka i z udziałem Mariusza Czerkawskiego jako eksperta), „Lady fit” (magazyn o ćwiczeniach i relaksie dla kobiet, poprowadzi go Katarzyna Kępka), „Skok na lato” (Tomasz Wasilewski będzie w tym cyklu pokazywać ciekawe miejsca do aktywnego spędzania czasu w Polsce ), „Rozmowy o bieganiu” (magazyn dla biegaczy prowadzony przez Annę Dec, w którym ekspertem będzie Robert Korzeniowski), „Dwa koła” (program Marcina Gazdy o rowerach), „Zeszyt ćwiczeń”(magazyn, w którym Natalia Gacka będzie pokazywać ćwiczenia), „Teraz kuchnia” (program o właściwym odżywianiu prowadzony przez Beatę Śniechowską, zwyciężczynię „MasterChefa”) oraz „Pożegnanie z wagą” (cykl, w którym Aneta Łańcuchowska ma pokazywać jak się odchudzać).
W ramówce TVN Meteo Active będzie też program „Apetyt na zdrowie”, nawiązujący do magazynu o tym samym tytule przed laty emitowanego w TVN. Poprowadzą go Odeta Moro i Aleksander Sikora, którzy zaprezentują imprezy sportowe organizowane w kraju, porady, ćwiczenia i porozmawiają z gośćmi. - O 21.00 będzie nadawany codzienny program newsowy „Active News”, pokazujący relacje z imprez sportowych i zapowiadający kolejne tego typu wydarzenia - mówi Grzegorz Płaza. Poprowadzi go Maciej Dolega.
Stacja chce zachęcić do współpracy także widzów - Na antenie znajdzie się program „Witaj w klubie” składający się tylko z materiałów zrealizowanych przez widzów. Od początku kwietnia zachęcamy ich do nadsyłania filmików pokazujących jak ćwiczą i biegają przez Kontakt 24 - opowiada Płaza.
Możliwe, że na antenie znajdą się transmisje wydarzeń związanych z takimi sportami jak biegi, żeglarstwo czy zawody typu iron man. W TVN Meteo Active nadal co jakiś czas emitowane będą prognozy pogody, w ramówce zostaną też najważniejsze magazyny z TVN Meteo jak „Maja w ogrodzie” czy „Magazyn żeglarski”.
TVN Meteo Active dzięki wejściu w miejsce pogodowej stacji od razu znajdzie się w ofercie Cyfrowego Polsatu i nc+ oraz licznych sieci kablowych w tym UPC Polska, Vectra, Multimedia Polska, Inea i Toya. Docierać będzie na starcie do 8,8 mln abonentów w Polsce.
Z danych Nielsen Audience Meausrement wynika, że TVN Meteo w grupie komercyjnej w 2014 roku miało 0,07 proc. udziału w rynku, a rok wcześniej - 0,1 proc. Płaza nie deklaruje, jakie wyniki ma osiągnąć TVN Meteo Active. - Liczymy na poszerzenie obecnej widowni. Każdy wzrost będzie dla nas sukcesem - mówi szef stacji.
Kanał będzie promowany na innych stacjach Grupy TVN (już ruszyła emisja spotów promocyjnych) oraz w jej serwisach internetowych.
Równolegle z TVN Meteo Active ruszy też nowy kanał TVN Fabuła, który prezentować będzie filmy i seriale. Wraz z nim Grupa TVN będzie nadawcą w sumie 13 kanałów telewizyjnych (więcej na ten temat).
Z Grzegorzem Płazą, dyrektorem TVN Meteo Active, rozmawiamy o powodach utworzenia TVN Meteo Active, ofercie nowej stacji, jej twarzach, a także potencjale reklamowym.
Dołącz do dyskusji: Rusza TVN Meteo Active. 11 autorskich programów w ramówce