SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vox FM i Tok FM dużo więcej z reklam, liderem RMF FM (TOP 10)

Wpływy reklamowe stacji radiowych w pierwszych dwóch miesiącach br. wzrosły rok do roku o 11,8 proc. Największą dynamikę przychodów miały w tym okresie radia Vox FM i Tok FM. Radio Zet jako jedyna stacja z czołówki zarobiła na reklamach mniej niż rok temu.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Wydatki na reklamę radiową w styczniu i lutym br. wyniosły 1,03 mld zł, czyli 11,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Najwięcej na reklamie zarobiło jak zawsze radio RMF FM. Marketerzy wydali w tej stacji 324,2 mln zł, zwiększając nakłady w tej rozgłośni w skali roku o 17,2 proc.

Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Radio Zet z wynikiem 146,4 mln zł. Mimo zmniejszenia wpływów o 16,2 proc. rok do roku stacji udało się utrzymać pozycję reklamowego wicelidera. Rozgłośnia w ostatnim czasie (okres od września ub.r. do lutego br.) awansowała na pozycję lidera słuchalności w Warszawie, wyprzedzając radiową Trójkę.

Trzecia lokata należy do Programu III Polskiego Radia, które w omawianym okresie zarobiło 69,9 mln zł, czyli 27,7 proc. więcej niż przed rokiem.

W zestawieniu 10 stacji radiowych z najwyższymi wpływami z reklam dwie miały znaczący wzrost przychodów. Radio Vox zwiększyło je o 89,7 proc. (do 25,7 mln zł), a Tok FM - o 48,3 proc. (do 24,2 mln zł).

26,8 proc. więcej wydali marketerzy na reklamy w Programie I Polskiego Radia - zainwestowali na jego antenie 37,7 mln zł. Dwucyfrową dynamikę przychodów reklamowych miały też: Eska Warszawa (+10,9 proc., do 12,7 mln zł), RMF Classic (+18,4 proc., do 12,1 mln zł) i Eska Poznań (+14,6 proc., do 11,5 mln zł).

Poznańskie radio Złote Przeboje zarobiło w omawianym okresie na reklamach 13,3 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wpływy reklamowe stacji radiowych – TOP 10

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2016

I-II 2017

zmiana proc.

RMF FM

276 631 690 zł

324 170 960 zł

17,2

Radio ZET

174 748 680 zł

146 448 615 zł

-16,2

Program III Polskiego Radia

54 708 820 zł

69 870 070 zł

27,7

Program I Polskiego Radia

29 747 790 zł

37 721 800 zł

26,8

VOX FM

13 536 320 zł

25 677 860 zł

89,7

TOK FM

16 301 290 zł

24 168 711 zł

48,3

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

12 440 511 zł

13 281 189 zł

6,8

ESKA Warszawa

11 402 830 zł

12 651 330 zł

10,9

RMF Classic

10 256 460 zł

12 144 212 zł

18,4

ESKA Poznań

10 025 752 zł

11 485 500 zł

14,6

Razem

917 151 853 zł

1 025 074 491 zł

11,8

Dołącz do dyskusji: Vox FM i Tok FM dużo więcej z reklam, liderem RMF FM (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl