Vox FM i Tok FM dużo więcej z reklam, liderem RMF FM (TOP 10)
Wpływy reklamowe stacji radiowych w pierwszych dwóch miesiącach br. wzrosły rok do roku o 11,8 proc. Największą dynamikę przychodów miały w tym okresie radia Vox FM i Tok FM. Radio Zet jako jedyna stacja z czołówki zarobiła na reklamach mniej niż rok temu.
Wydatki na reklamę radiową w styczniu i lutym br. wyniosły 1,03 mld zł, czyli 11,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamie zarobiło jak zawsze radio RMF FM. Marketerzy wydali w tej stacji 324,2 mln zł, zwiększając nakłady w tej rozgłośni w skali roku o 17,2 proc.
Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Radio Zet z wynikiem 146,4 mln zł. Mimo zmniejszenia wpływów o 16,2 proc. rok do roku stacji udało się utrzymać pozycję reklamowego wicelidera. Rozgłośnia w ostatnim czasie (okres od września ub.r. do lutego br.) awansowała na pozycję lidera słuchalności w Warszawie, wyprzedzając radiową Trójkę.
Trzecia lokata należy do Programu III Polskiego Radia, które w omawianym okresie zarobiło 69,9 mln zł, czyli 27,7 proc. więcej niż przed rokiem.
W zestawieniu 10 stacji radiowych z najwyższymi wpływami z reklam dwie miały znaczący wzrost przychodów. Radio Vox zwiększyło je o 89,7 proc. (do 25,7 mln zł), a Tok FM - o 48,3 proc. (do 24,2 mln zł).
26,8 proc. więcej wydali marketerzy na reklamy w Programie I Polskiego Radia - zainwestowali na jego antenie 37,7 mln zł. Dwucyfrową dynamikę przychodów reklamowych miały też: Eska Warszawa (+10,9 proc., do 12,7 mln zł), RMF Classic (+18,4 proc., do 12,1 mln zł) i Eska Poznań (+14,6 proc., do 11,5 mln zł).
Poznańskie radio Złote Przeboje zarobiło w omawianym okresie na reklamach 13,3 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wpływy reklamowe stacji radiowych – TOP 10 |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-II 2016 |
I-II 2017 |
zmiana proc. |
RMF FM |
276 631 690 zł |
324 170 960 zł |
17,2 |
Radio ZET |
174 748 680 zł |
146 448 615 zł |
-16,2 |
Program III Polskiego Radia |
54 708 820 zł |
69 870 070 zł |
27,7 |
Program I Polskiego Radia |
29 747 790 zł |
37 721 800 zł |
26,8 |
VOX FM |
13 536 320 zł |
25 677 860 zł |
89,7 |
TOK FM |
16 301 290 zł |
24 168 711 zł |
48,3 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
12 440 511 zł |
13 281 189 zł |
6,8 |
ESKA Warszawa |
11 402 830 zł |
12 651 330 zł |
10,9 |
RMF Classic |
10 256 460 zł |
12 144 212 zł |
18,4 |
ESKA Poznań |
10 025 752 zł |
11 485 500 zł |
14,6 |
Razem |
917 151 853 zł |
1 025 074 491 zł |
11,8 |
Dołącz do dyskusji: Vox FM i Tok FM dużo więcej z reklam, liderem RMF FM (TOP 10)