Potwierdzanie profilu zaufanego także na Poczcie Polskiej
W pięciu warszawskich placówkach Poczty Polskiej ruszył pilotażowy program potwierdzenia profilu zaufanego.
Profil zaufany to bezpłatna forma uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji. Jest on jedną z funkcjonalności elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Dzięki niemu można np. założyć firmę przez internet czy elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS.
Konto na platformie zakłada się samodzielnie, online składa się również wniosek o założenie profilu zaufanego, a więc zestawu danych, które identyfikują obywatela. Tę operację trzeba jednorazowo potwierdzić fizycznie odwiedzając placówkę urzędu, który takich potwierdzeń dokonuje, np. urzędu skarbowego czy ZUS, a teraz także placówki Poczty Polskiej.
Jak potwierdzanie profilu na poczcie wygląda w praktyce? Po założeniu konta online należy odwiedzić placówkę pocztową i przedstawić pracownikowi stanowiska obsługi klienta swój dowód osobisty. Pracownik porówna dane z tymi wprowadzonymi do systemu na portalu ePUAP i jeśli wszystko będzie w porządku, konto założone na portalu zyska status profilu zaufanego.
Obecnie profil zaufany można potwierdzić w warszawskich placówkach Poczty Polskiej znajdujących się przy ul. Reymonta, Puławskiej, Gościnnej, Szembeka oraz K. Wyki. Po zakończeniu pilotażu projekt może zostać rozszerzony o kilkaset placówek pocztowych w całym kraju.
Dołącz do dyskusji: Potwierdzanie profilu zaufanego także na Poczcie Polskiej