SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polak z komórką: częściej dzwoni niż SMS-uje, wydaje 30-70 zł, zna Orange i Plusa (raport)

Polacy korzystający z telefonów komórkowych najczęściej dzwonią w obrębie swojej sieci i na inne telefony komórkowe, a rzadziej wysyłają SMS-y. Najbardziej znane marki to Orange i Plus.

Z badania przeprowadzonego przez PBS DGA i CBM Indicator wynika, że ponad połowa Polaków w wieku 15 lat i więcej ma tylko telefony komórkowe. Natomiast zarówno z telefonii komórkowej, jak i stacjonarnej korzysta ponad jedna czwarta osób.

Ponad 85 proc. użytkowników telefonów komórkowych zna Orange, a ponad 80 proc. - Plusa. T-Mobile kojarzy już trzy czwarte osób (ale przy zasugerowaniu, że wcześniej była to Era), a Play - dwie trzecie. Wśród taryf zdecydowanie najpopularniejsza jest Heyah, a wśród tzw. operatorów wirtualnych (MVNO) - Cyfrowy Polsat, którego w tym kontekście zna więcej ludzi niż Netię.

>>> Najlepiej w Play, najgorzej w Orange - jak klienci oceniają sieci komórkowe?

 


W dwóch trzecich polskich gospodarstw domowych korzystających z telefonii komórkowej są dwa takie telefony, a w jednej trzeciej - trzy. Służbowe telefony komórkowe są mało popularne - korzystanie z nich deklaruje ok. 5 proc. respondentów. 


Telefon w abonamencie lub na kartę planuje kupić po kilka procent użytkowników komórek. W ogóle takich planów nie ma natomiast ok. 80 proc. osób. 


Polacy korzystający z telefonów komórkowych zdecydowanie najczęściej dzwonią w obrębie własnej sieci. Nieco rzadziej wykonywane są połączenia na numery komórkowe w innych sieciach oraz wysyłane i odbierane SMS-y. Za granicę w ogóle nie dzwoni z komórek 73 proc. ich użytkowników, z internetu nie korzysta z nich 84 proc. użytkowników, a płatności mobilnych nie realizuje 91 proc. 

Przy wyborze sieci komórkowej zdecydowanie najistotniejszymi kryteriami są atrakcyjne ceny, promocje i rabaty, a wyraźnie najmniejsze znaczenie mają ceny roamingu.

Polacy korzystający z taryf na kartę przeciętnie płacą za to w miesiącu 30-42 zł. 


Prawie tyle samo wynosi przeciętny koszt taryfy mix - konkretnie 30-41 zł. 


Natomiast Polacy korzystający z abonamentu komórkowego miesięcznie płacą za to średnio 50-69 zł. 


Najczęściej za zbyt wysokie są uważane ceny rozmów międzymiastowych. Natomiast najmniej osób narzeka na koszty najczęstszych usług, czyli rozmów wewnątrz własnej sieci i SMS-ów. 

Za minutę połączenia użytkownicy telefonów komórkowych średnio są skłonni płacić maksymalnie 27 groszy.

Natomiast za SMS osoby korzystające z komórek chciałyby płacić najwyżej 15 groszy.

Maksymalna akceptowana cena MMS-a to średnio 25 groszy.

Z kolei za 1 MB pobranych danych użytkownicy komórek są skłonni płacić najwyżej 36 groszy.

Spory wzrost cen może skłonić do rezygnacji z telefonii komórkowej tylko niecałe 15 proc. jej użytkowników. Ponad 80 proc. użytkowników nie bierze pod uwagę takiej rezygnacji w jakiejkolwiek sytuacji rynkowej.

 

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania. 1356 z tych osób zadeklarowało korzystanie z telefonu komórkowego.

Dołącz do dyskusji: Polak z komórką: częściej dzwoni niż SMS-uje, wydaje 30-70 zł, zna Orange i Plusa (raport)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kaśka
ciekawe zestawienie, ciekawe ile ludzi korzysta już z płatności mobilnych, płaci za bilet mobilet, albo parking z mpay. Pewnie w miarę rozwoju też takie dane udostępnią. Pozdrawiam wszystkie Kaśki ze smartem :D
0 0
odpowiedź
User
Alex
Wow nie spodziewałem się tak wysokiej pozycji Heyah jakby nie patrzeć wskoczyła ona baaardzo wysoko. Jak widać marka powoli przestaje być niszowa skierowana stricte do węższej grupy odbiorców :D
0 0
odpowiedź
User
darek38
tylko troche szkoda ze znikają z rynku operatorów komórkowych dobre marki takie jak np: GADU AIR , a zostają tacy śmieciowi operatorzy jak np: Cyfrowy Polsat, gdzie nie ma nawet tzw krótkich kodów chociazby do sprawdzenia stanu konta w telefonie, albo doladowania karty .
0 0
odpowiedź