SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy chcą od marek większego zaangażowania w redukcję plastiku

Ponad trzy czwarte Polaków deklaruje otwartość na proekologiczne rozwiązania. Jednocześnie nie zauważają, by producenci aktywnie działały na rzecz redukcji plastikowych odpadów - pokazuje raport przygotowany przez GfK.

Aż 77 proc polskich konsumentów wyraża chęć korzystania z rozwiązań depozytowych np. w zakresie środków higieny i czystości (klient sam przynosi swoje opakowanie i uzupełnia jego zawartość w sklepie). 63 proc. byłaby także gotowa zamienić klasyczne plastikowe szczoteczki na drewniane zamienniki i całkowicie zrezygnować z plastikowych słomek.

Polscy konsumenci deklarują ponadto, że bardzo chętnie robiliby zakupy w sklepach spożywczych, w których produkty sprzedawane są bez opakowań. O tym, że to dobre rozwiązanie przekonanych jest aż 67 proc. shopperów. Jednak zaledwie 9 proc. badanych kiedykolwiek słyszało o punktach oferujących podobne rozwiązanie.

- Gotowość konsumentów na zmiany cieszy i daje nadzieję, że wkrótce dobre, ekologiczne praktyki na stałe zagoszczą w większości polskich domów - komentuje Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Konsumenci wzywają do tablicy producentów

Z badania GfK wynika, że konsumenci oczekują od  producentów promocji i implementowania na rynku postaw proekologicznych. Aż 90 proc. badanych to właśnie od producentów oczekuje zdecydowanych działań w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych.

Trzy czwarte konsumentów jest zdania, że zmiany powinny zacząć się również od nich samych, a 63 proc. nabywców do grupy podmiotów o największej odpowiedzialności za redukcję plastiku dodało detalistów.

Zaledwie 7 proc. badanych jest zdania, że na krajowym rynku istnieją firmy, które aktywnie działają na rzecz redukcji plastikowych odpadów. Jako marki, której w tej materii robią najwięcej Polacy wskazują Yves Rocher (13 proc. wskazań), Coca Colę (9 proc.), BIO Organicę (7 proc.) i Żywiec Zdrój (4 proc.).

– Słaba widoczność proekologicznych brandów pokazuje, że producenci wciąż mają do wykonania ogromną pracę. Dotyczy to jednak nie tylko samych inicjatyw, których na rynku jest coraz więcej, ale przede wszystkim ich skutecznego rozpowszechniania, czy wręcz chwalenia się nimi, o czym wiele marek po prostu zapomina – ocenia Szymon Mordasiewicz.

Wyniki badań pochodzą z międzynarodowego raportu GfK „Who cares? Who does?” . Badanie przeprowadzono na przełomie kwietnia i maja 2019 r. na próbie 40 091 respondentów z 11 europejskich państw: Austrii, Belgii, Czech, Danii, Holandii, Niemiec, Polski, Rosji, Słowacji, Szwecji i Węgier. Respondentami były osoby decyzyjne, odpowiadające w gospodarstwach domowych za dokonywanie zakupów, biorące udział w Panelu gospodarstw domowych GfK.

Dołącz do dyskusji: Polacy chcą od marek większego zaangażowania w redukcję plastiku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl