SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma Obywatelska wydaje na reklamy na Facebooku więcej niż PiS. Małgorzata Kidawa-Błońska zapłaciła ponad 94 tys. złotych

W mediach społecznościowych trwa kampania wyborcza do sejmu i senatu. Od 25 sierpnia do 23 września 2019 roku Koalicja Obywatelska wydała na reklamy polityczne na Facebooku ponad 936 tys. złotych, Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość mniej - z górą 45 tys. Wśród polityków liderem wydatków jest Małgorzata Kidawa-Błońska, która opłaciła reklamy na Facebooku na kwotę przekraczającą 94 tys. złotych.

Małgorzata Kidawa-Błońska/ fot. PO Małgorzata Kidawa-Błońska/ fot. PO

Tegoroczne wybory do polskiego sejmu i senatu zostały wyznaczone na 13 października. Związana z nimi kampania rozpoczęła się kilka tygodni temu, największe partie zabiegają o poparcie podczas odwiedzin kandydatów w wybranych miejscowościach i wyborczych wieców.

Od kilku lat jednym z najważniejszych kanałów dotarcia do wyborców jest internet, a w nim media społecznościowe. Na platformach takich jak Facebook czy Google można dotrzeć do konkretnych grup Polaków przekonując ich do głosowania na określoną opcję polityczną.

Jednym ze sposobów komunikacji z wyborcami w mediach społecznościowych jest zamieszczanie w nich reklam o treści politycznej. Przy okazji tegorocznego głosowania do Parlamentu Europejskiego największe platformy social media – Facebook i Google zaczęły ujawniać wydatki i stopień zaangażowania poszczególnych komitetów wyborczych i kandydatów związany z tego typu działalnością.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Platforma Obywatelska wydała najwięcej

Okazuje się, że na polskim Facebooku od początku okresu monitorowania wydatków na polityczne reklamy, czyli od marca 2019 r. zamieszczono w sumie 24 744 reklam, których łączna wartość wyniosła ponad 4,748 mln zł.

Z danych udostępnianych przez Facebook wynika, że w okresie od 25 sierpnia do 23 września br. najwięcej na reklamy polityczne wydał komitet KKW Koalicja Obywatelska PO .N iPL Zieloni – łącznie 936 338 zł za 298 reklam.

Z kolei we wspomnianym okresie obejmującym niemal miesiąc Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość przeznaczył na opublikowanie 182 reklam kwotę 45 721 zł.

Spośród polityków liderką pod względem wydatków reklamowych na Facebooku jest Małgorzata Kidawa-Błońska, której 13 materiałów wyborczych w ostatnim miesiącu kosztowało w sumie 94 703 zł.

W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci przewidują, że jesienna kampania w social media będzie ostrzejsza niż poprzednia. Według nich oficjalne reklamy to wierzchołek góry lodowej, będą siatki trolli i podejrzane zabiegi socjotechniczne. Na działania na Facebooku czy w Google partie polityczne mogą wydać w sumie dwukrotnie więcej niż podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Dołącz do dyskusji: Platforma Obywatelska wydaje na reklamy na Facebooku więcej niż PiS. Małgorzata Kidawa-Błońska zapłaciła ponad 94 tys. złotych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Super a zwykły szary obywatel zarabia na godzinę pracy 13 zł. To jest ten kraj dobrobytu Koalicji Europejskiej.
0 0
odpowiedź
User
Sprawdzam
Czyżby?
A 2 miliardy złotych rocznie płacone przez PiS w propagandę telewizji publicznej?
13 4
odpowiedź