Polski Payback coraz bardziej zagraniczny. Urósł o 30 proc. i podwoił zysk
Operator programu lojalnościowego Payback zanotował w ub.r. znaczące odbicie w górę wyników: przychody Loyalty Partner zwiększyły się o 28,7 proc. do 85,94 mln zł, a zysk netto z 2,32 do 5,53 mln zł. Już 15 mln zł wpływów zapewniły usługi dla zagranicznych edycji Paybacka.
Przychody z platformy punktowej w polskim programie Payback zwiększyły się w ub.r. z 25,96 do 34,69 mln zł, a z platformy marketingowej - z 20,13 do 22,58 mln zł.
Payback współpracuje z wieloma stacjonarnymi sieciach handlowymi i usługowymi (takimi jak m.in. Kaufland, bp, Multikino, LOT, Orbis, kilka firm ubezpieczeniowych) oraz platformami e-commerce (m.in. Allegro, eobuwie, Aliexpress, Booking, Shopee, Pyszne, Zalando, Groupon, ).
Payback nie ucierpiał w lockdownach
W sprawozdaniu firma Loyalty Partner przyznała, że prawie cały ub.r. „upłynął pod znakiem epidemii COVID-19”, przy czym obecnie większość restrykcji zniesiono, a sytuacja unormowała się. -
Podkreśliła, że „nie odczuła znacząco skutków lockdownu”. - Choć część Partnerów, z którymi współpracuje Spółka została bardzo dotknięta gospodarczo a izolacja społeczna wpłyneła znacząco na spadek przychodów wielu Partnerów, w całościowym rozrachunku nie pogorszyło to wyników Spółki - zaznaczyła.
W firmie działa też zespół realizujący usługi IT, marketingowe i analityczne dla zagranicznych edycji Paybacka: niemieckiej, włoskiej, austriackiej i meksykańskiej. W ub.r. wygenerował 14,96 mln zł przychodów. Natomiast wpływy spółki z pozostałych usług zmalały z 20,69 do 13,7 mln zł.
W Polsce Loyalty Partner osiągnął wzrost wpływów o 24,3 proc. - z 56,73 do 70,52 mln zł. Przychody z Niemiec poszły w górę z 8,68 do 14,2 mln zł, a te z Włoch nieznacznie zmalały - z 1,07 do 1,05 mln zł.
Właściciel zamienił 37 mln zł pożyczki na udziały
Koszty operacyjne Loyalty Partner poszły w górę o 28 proc. do 81,63 mln zł. Ponad połowa to wydatki na usługi obce, które wzrosły z 34,12 do 42,25 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 16,78 do 19,92 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,25 do 1,46 mln zł. Przez rok liczba etatowych pracowników spółki wzrosła ze 120 do 144.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się z 9,29 do 14,86 mln zł, a koszty finansowe zmalały z 1,19 do 1,12 mln zł.
Loyalty Partner kilka lat temu pożyczył od swojego właściciela, niemieckiego Paybacka 37 mln zł, miał je zwrócić ostatecznie do końca listopada ub.r. W połowie grudnia Payback zdecydował się przekonwertować tę kwotę na kapitał polskiej spółki, a 1,85 mln zł wniosła jako wkład pieniężny wniesiony na pokrycie nowych udziałów.
W efekcie krótkoterminowe zobowiązania Loyalty Partner zmalały z 68,79 do 36,01 mln zł, przy czym te dotyczące dostaw i usług poszły w górę z 29,65 do 34,33 mln zł.
Zysk na pokrycie wcześniejszych lat
Spółka osiągnęła wzrost zysku operacyjnego z 3,4 do 4,33 mln zł, a dzięki 2,32 mln zł aktywów z odroczonego podatku dochodowego zysk netto zwiększył się z 2,32 do 5,53 mln zł.
Tak jak przed rokiem właściciel cały zysk netto firmy przeznaczył na pokrycie jej wcześniejszych lat. Te na koniec ub.r. wynosiły 50,06 mln zł, wobec 52,39 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Polski Payback coraz bardziej zagraniczny. Urósł o 30 proc. i podwoił zysk