SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 oglądało średnio 2,35 mln widzów, o 630 tys. mniej niż rok temu. Stacja w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,13 mln zł.

Festiwal w Opolu, fot. akpa Festiwal w Opolu, fot. akpa

53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 3 do 5 czerwca 2016 roku. Średnia widownia muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 2,35 mln osób. Przełożyło się to na 23,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się: widowisko muzyczne w wykonaniu Waldemara Malickiego i Filharmonii Dowcipu zatytułowane „Grand China Tour” (była to najchętniej oglądana część całego festiwalu, która zgromadziła przed telewizorami 3,52 mln widzów) oraz koncert „Grand Prix Publiczności - Złote Opole”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,60 mln widzów (odpowiednio 25,35 proc. i 16,55 proc. udziału).

Pierwszy dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Ta noc do innych jest niepodobna” i „Debiuty”, oglądało 2,31 mln widzów przy udziałach na poziomie 22,93 proc. i 16,75 proc.

Z kolei transmisje z dwóch sobotnich koncertów - „SuperPremier” i „SuperJedynek” - zgromadziły 2,15 mln widzów (odpowiednio 21,01 proc. i 15,47 proc. udziału).

53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP1

TVP1

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

AMR

SHR%

AMR

SHR %

03-06-2016

2 311 396

22,93%

709 748

16,75%

04-06-2016

2 145 255

21,01%

640 374

15,47%

05-06-2016

2 596 359

25,35%

716 591

16,55%

Średnio:

2 352 513

23,11%

688 990

16,27%

Na antenie TVP Polonia 53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 śledziło dodatkowo 135 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,32 proc. i 1,01 proc. udziału.

Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła zatem około 2,48 mln osób.

53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP Polonia

TVP Polonia

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

AMR

SHR%

AMR

SHR %

03-06-2016

116 611

1,16%

50 808

1,20%

04-06-2016

148 124

1,45%

48 970

1,18%

05-06-2016

139 106

1,36%

29 011

0,67%

Średnio:

134 700

1,32%

42 821

1,01%

Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 630 tys. widzów. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 2,98 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,26 proc. i 20,32 proc. udziału.

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 12 lat z TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała zdecydowanie najmniej widzów. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

Oglądalność festiwalu rok po roku

Okres emisji

Edycja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR%

SHR %

10-12.06.2005

42

4 304 483

36,38%

b.d.

02-04.06.2006

43

3 856 427

33,30%

b.d.

15-17.06.2007

44

3 464 367

35,92%

b.d.

13-15.06.2008

45

3 613 228

33,65%

29,70%

12-14.06.2009

46

3 960 549

34,73%

31,21%

10-12.09.2010

47

2 828 537

27,38%

22,36%

10-11.06.2011

48

3 052 468

34,21%

30,67%

01-02.06.2012

49

2 518 020

23,00%

18,70%

14-16.06.2013

50

3 717 288

36,57%

27,99%

06-08.06.2014

51

2 831 211

28,33%

22,56%

12-14.06.2015

52

2 975 623

28,26%

20,32%

03-05.06.2016

53

2 352 513

23,11%

16,27%

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 10,01 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,56 proc.) i TVP2 (5,34 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, z tym że przewaga Jedynki nad pozostałymi konkurentami była już zdecydowanie niższa.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1 - Opole 2016

2 352 513

23,11%

688 990

16,27%

Polsat

1 019 127

10,01%

561 471

13,26%

TVN

769 901

7,56%

474 127

11,19%

TVP2

543 065

5,34%

231 271

5,46%

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 6,13 mln zł. Przed rokiem były one niższe - uplasowały się na poziomie 4,85 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej SuperHit Festiwal, który oglądało 2,24 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,53 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 20,50 proc.

Warto dodać, że w tym roku, po raz pierwszy festiwal został przedłużony o jeden dzień. W poniedziałek, 6 czerwca, zorganizowano koncert „Scena alternatywna”, który jednak transmitowany był tylko w TVP Kultura.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Dołącz do dyskusji: Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
smart
Jacek Kurski na konferencji prasowej podsumowującej festiwal w Opolu (wstęp tylko dla dziennikarzy TVP i Radia Opole):

"Widzowie są dla nas największym autorytetem, to był ich festiwal. Chcę również zwrócić uwagę na sukces aplikacji. Ponad STO TYSIĘCY LUDZI wzięło udział w aplikacji, było uczestnikami zabawy związanej z aplikacją pierwszego dnia, co pokazuje, że widownia festiwalu opolskiego też jest bardzo zaawansowana, jeśli chodzi o obycie ze sprawami internetu i wysokich technologii, wbrew temu, co się mówi, że mamy wiekową widownię. Mamy i taką, i taką, i bardzo się z tego cieszę".

Według informacji ze sklepu Google Play, na ten moment aplikacja "Opole Festiwal 2016" posiada status "1 000-5 000 instalacji". Skąd więc prezes TVP wziął informację o liczbie uczestników? Może redakcja "Wiadomości" dokona stosownych obliczeń, jak to ostatnio miało miejsce przy marszach KOD? Panie Klaudiuszu, czekamy.
0 0
odpowiedź
User
dobrazmiana
Prezes Kurski na poniedziałkowej konferencji odtrąbił sukces i poinformował, że festiwal w Opolu obejrzało aż 14 mln widzów. Przecież Nielsenowi nie można w tej kwestii ufać.
0 0
odpowiedź
User
sfalszowane wyniki
Zastosowany przez Telewizję Polską nowy sposób głosowania na ulubionych artystów za pomocą aplikacji mobilnej podczas festiwalu Opole 2016 wywołał złe opinie. Część użytkowników skrytykowała aplikację za błędy w oddawaniu głosów i brak działania na niektórych urządzeniach. Aplikacja Opole Festiwal 2016 nie spodobała się …. użytkownikom. Jeden z nich w mailu skierowanym do redakcji Wirtualnemedia.pl wymieniał zastrzeżenia pod adresem programu.

– Nie można głosować, aplikacja ciągle się zawiesza, zalicza głosy na nie jako tak, zgłasza brak artysty na scenie itd. Pewnym jest też, że nie działała poprawnie na najnowszym Androidzie 6 (który ma już prawie rok), o czym nigdzie nie było mowy. Firma, która robiła aplikację dla TVP, prawdopodobnie w ogóle jej nie testowała na tym systemie. To sprawia, że wyniki głosowania są niewiarygodne, bo nie objęły „nowoczesnych widzów” – napisał użytkownik aplikacji.

W sklepie Google Play pojawiły się komentarze internautów, z których część bardzo krytycznie opisywała festiwalową aplikację. Zarzucali jej niemożność zagłosowania na konkretnych artystów, zawieszanie się w trakcie działania oraz to, że program nie działa na niektórych systemach operacyjnych i modelach smartfonów.(Źródło -Wirtualnemedia)
0 0
odpowiedź