„Olivia” najwięcej zyskała w I półroczu br., „Dobre Rady” liderem wśród pism poradnikowych
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęły „Dobre Rady”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Olivia”, z kolei najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w I półroczu 2013 roku wyniosła 384 150 egz., czyli o 4,23 proc. mniej niż w I półroczu 2012 roku.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował miesięcznik „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 10,65 proc. do 339 490 egz.
Natomiast na ostatnią pozycję podium spadła „Kobieta i Życia” (Wydawnictwo Bauer), której sprzedaż ogółem w ciągu roku zmalała o 15,12 proc. do 331 402 egz.
Tuż za podium uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,98 proc. do poziomu 288 009 egz. Magazyn ten Edipresse kupił od Agory w lutym br., a od numeru sierpniowego został on odświeżony (więcej na ten temat).
Z kolei największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Olivia”. Wynik tego miesięcznika w I półroczu br. wyniósł 169 056 egz., po wzroście aż o 50,24 proc. Do kwietnia 2012 roku wydawcą tego tytułu było Marquard Media Polska, od maja 2012 roku jest nim Wydawnictwo Bauer.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Dobre Rady |
384 150 |
401 138 |
Świat Kobiety |
339 490 |
379 973 |
Kobieta i Życie |
331 402 |
390 423 |
Poradnik Domowy |
288 009 |
355 465 |
Claudia |
262 134 |
239 569 |
Olivia |
169 056 |
112 526 |
W czerwcu 2013 roku z miejsca drugiego na pozycję lidera sprzedaży ogółem w analizowanym segmencie awansowały „Dobre Rady”, których wynik w porównaniu do czerwca 2012 roku jednak zmniejszył się o 9,63 proc. i wyniósł 332 582 egz. Z kolei na drugie miejsce spadła „Kobieta i Życie” (298 711 egz.; największy spadek w zestawieniu wynoszący 37,66 proc.). Natomiast jedynym wzrostem (o 82,86 proc.) pochwalić się mogła zajmująca ostatnie miejsce „Olivia”.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Dobre Rady |
332 582 |
368 038 |
Kobieta i Życie |
298 711 |
479 141 |
Claudia |
291 584 |
325 137 |
Świat Kobiety |
290 546 |
349 209 |
Poradnik Domowy |
268 936 |
306 433 |
Olivia |
166 074 |
90 819 |
Dołącz do dyskusji: „Olivia” najwięcej zyskała w I półroczu br., „Dobre Rady” liderem wśród pism poradnikowych