SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Bake Off Junior” porażką TVP2. Tylko 600 tys. widzów i przegrana z konkurencją

Nowy kulinarny teleturniej „Bake Off Junior” po trzech pierwszych odcinkach w czwartkowym prime-time Dwójki ogląda średnio zaledwie 602 tys. osób. Stacja w czasie emisji formatu zdecydowanie przegrywa walkę o widza nie tylko ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami, ale również z TV4.

fot. TVP fot. TVP

Program „Bake off Junior” na antenie TVP2 pokazywany jest w czwartki o godz. 20.45, począwszy od 6 września br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 602 tys. osób, co przełożyło się na 4,14 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,03 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory największą popularnością cieszył się drugi odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 681 tys. osób. Pierwszy miał 616 tys., a trzeci - 508 tys.

W porównaniu do czwartej edycji „Bake off - Ale ciacho!”, pokazywanej wiosną br., dziecięca wersja programu straciła 172 tys. widzów. Wówczas po pierwszych trzech tygodniach kulinarna produkcja gromadziła średnio 774 tys. osób, co przełożyło się na 6,01 proc. udziału w 4+, 5,23 proc. w 16-49 oraz 5,10 proc. w 16-59. Spadek nastąpił pomimo faktu, że była ona emitowana jednak w zupełnie innym paśmie - w niedziele o godz. 15.20, a więc w czasie kiedy ogólnie mniej osób ogląda telewizję.

Z kolei emitowaną jesienią ub.r.  w poniedziałki o 21.45 trzecią odsłonę produkcji z udziałem dorosłych śledziło 1,20 mln osób, co dało TVP2 10,36 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz po 9,35 proc. w grupach 16-49 i 16-59. W tym ujęciu spadek wyniósł 600 tys. osób, mimo że również w tamtym paśmie ogólnie mniej widzów ogląda telewizję niż w czwartkowym prime-time.

Dwójka w paśmie nadawania „Bake off Junior” zajmuje zdecydowanie ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem jest TVP1 z udziałem na poziomie 17,45 proc., nadająca w tym czasie gł. „Ojca Mateusza” oraz kulisy „The Wall. Wygraj marzenia”. Drugi jest TVN (14,58 proc.; gł. „Milionerzy”), a trzeci - Polsat (11,93 proc.; „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVP2 jest ostatnia.

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do informacji, z których wynika, że „Bake off Junior” we wszystkich trzech analizowanych grupach przegrywa walkę o widza również z telewizyjną Czwórką.

W reality-show „Bake Off Junior” o tytuł najlepszego cukiernika rywalizują dzieci. Jest to spin-off programu „Bake Off - Ale ciacho!” dla dorosłych. Formuła dziecięcej wersji reality jest podobna do wersji kulinarnego programu, w którym biorą udział dorośli amatorzy wypieków. „Bake Off Junior” prowadzą Marcelina Zawadzka oraz Ida Nowakowska. Jurorami są z kolei Michał Bryś i Krzysztof Ilnicki (obaj znani z wersji cukierniczego programu dla dorosłych).

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.

Dołącz do dyskusji: „Bake Off Junior” porażką TVP2. Tylko 600 tys. widzów i przegrana z konkurencją

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Pewnie powtórki programu w niedzielę o 15:15 mają wyższą oglądalność. :lol:
0 0
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Zrobi się badania w Netii i wyjdzie, że są liderem rynku, prawda towarzysze?
0 0
odpowiedź
User
P
A przypadkiem ten program nie był porażką od pierwszej "dorosłej" edycji?
0 0
odpowiedź