O 19 proc. zmalały wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu (TOP reklamodawców)
O 18,9 proc. spadły w I kwartale tego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. wpływy ze sponsoringu Polskiego Radia. Spadek dotyczył przede wszystkim radiowej Jedynki.
Z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl wynika, że radiowa Jedynka i Trójka cennikowo zarobiły na sponsoringu 5,9 mln zł, czyli 18,9 proc. mniej niż w I kwartale ub.r. Redukcja wydatków na sponsoring dotknęła jednak tylko Program I, który na emisji billboardów sponsorskich zarobił 38,2 proc. mniej w skali roku - 3,7 mln zł. Przychody z tego tytułu w radiowej Trójce wzrosły natomiast o 73,1 proc., do 2,18 mln zł.
Kantar Media nie prowadzi monitoringu plansz sponsorskich w pozostałych rozgłośniach Polskiego Radia.
Wpływy ze sponsoringu głównych stacji Polskiego Radia |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-III 2015 |
I-III 2016 |
zmiana proc. |
Program I Polskiego Radia |
6 016 360 zł |
3 719 730 zł |
-38,2 |
Program III Polskiego Radia |
1 259 580 zł |
2 180 780 zł |
73,1 |
razem |
7 275 940 zł |
5 900 510 zł |
-18,9 |
W tym roku, podobnie jak przed rokiem, najwięcej na sponsoring na antenie Polskiego Radia wydała firma farmaceutyczna Olimp Laboratories - 2,37 mln zł. Było to jednak 46,5 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.
Do czołówki firm, które na antenach Polskiego Radia dość aktywnie korzystają z tej formy promocji, jaką jest sponsoring dołączyły w tym roku: Renault Polska, Dow Agrosciences Polska i PKO BP.
Renault wydało 1,4 mln zł, Dow Agrosciences Polska – 303,9 tys. zł, a PKO BP – 299,6 tys. zł.
Herbapol Lublin z wydatkami w wysokości 642,7 tys. zł (wzrost w skali roku o 107,5 proc.) utrzymał trzecie miejsce na podium.
W całym 2015 roku wpływy radiowej Jedynki ze sponsoringu wyniosły 16,7 mln zł, a Trójki – 16,4 mln zł.
Top 5 największych sponsorów audycji w Polskim Radiu |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-III 2015 |
I-III 2016 |
zmiana proc. |
OLIMP LABORATORIES |
4 435 620 zł |
2 371 950 zł |
-46,5 |
RENAULT POLSKA |
- |
1 405 180 zł |
- |
HERBAPOL-LUBLIN |
309 680 zł |
642 740 zł |
107,5 |
DOW AGROSCIENCES POLSKA |
- |
303 940 zł |
- |
PKO BP |
- |
299 600 zł |
- |
TARGI KIELCE |
413 350 zł |
- |
- |
CX-POLSKA |
331 800 zł |
- |
- |
BIO-PROFIL POLSKA |
289 940 zł |
- |
- |
Dołącz do dyskusji: O 19 proc. zmalały wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu (TOP reklamodawców)
maści na ból rzyci i piosenki dnia