Nowy prezes Agory przedstawi długookresową strategię za kilka miesięcy
Nowy prezes Agory Marek Sowa zapowiedział, że przedstawi w ciągu kilku miesięcy długookresową strategię dla firmy. Według niego, równie ważny dla spółki będzie wzrost organiczny, jak i możliwe akwizycje. Wcześniej w czwartek Sowa został wybrany na członka zarządu przez nadzwyczajne walne zgromadzenie; następnie zarząd wybrał go na prezesa.
"Musimy wykorzystać szansę, jaką dają nowe technologie i cyfryzacja mediów, ale model biznesowy pozostaje ten sam" - powiedział Sowa podczas konferencji prasowej. Podkreślił, że spółka posiada w tej chwili mocne aktywa medialne i pozycję na rynku.
"Za wcześnie mówić o konkretnych celach strategicznych, ale Agora będzie powiększała swoje zasoby audiowizualne i wykorzystywała nowe kanały dystrybucji" - powiedział też prezes.
Według niego, Agora jest przygotowana do rywalizacji z nowym, zapowiadanym na jesień projektem Polskapresse. "Nie obawiam się nowego dziennika, m.in. dlatego, że rośnie cały rynek. Mamy też zespół, który sprawdził się już w walce z bardzo silnym rywalem" - powiedział Sowa.
"Czujemy się już oficjalnie zwycięzcami w rywalizacji ze Springerem" - powiedziała ustępująca prezes Wanda Rapaczyńska. Podkreśliła, że dzięki innowacyjnym strategiom cenowym przychody ze sprzedaży egzemplarzowej "Gazety Wyborczej" znajdują się obecnie prawie na poziomie sprzed debiutu "Dziennika" Axela Springera w kwietniu 2006 roku.
Dodała jednak, że baza kosztowa "GW" może się nieco zwiększyć, gdy będzie zmuszona podjąć rywalizację w nowym tytułem Polskapresse.
Sowa zapowiedział, że Agora nadal będzie szukała partnerów do aliansów strategicznych, takich jak umowa serwisowa z Google albo produkcja materiałów audiowizualnych z ATM Grupa. "Nic za wszelką cenę" - skomentował prezes pytania o telewizyjne plany spółki.
Sowa potwierdził natomiast, że spółka jest zainteresowana wejściem na rynki zagraniczne, np. na Ukrainę. "Nie ma powodu, żebyśmy nie wykorzystywali szans, jakie tworzą się na rynkach ościennych, dlatego nadal będziemy je obserwować" - zadeklarował.
W lipcu Rapaczyńska zapowiedziała, że odejdzie ze stanowiska prezesa Agory, ale pozostanie w spółce przez kilka miesięcy, aby zapewnić płynne przekazanie obowiązków.
Sowa jest od 2000 roku reprezentował w Polsce interesy międzynarodowej grupy medialnej Liberty Global, m. in. jako wiceprezes UPC Polska i członek rady nadzorczej Canal+. Wcześniej pracował jako dyrektor ds. rozwoju w multimedialnym holdingu @Entertainment, Inc., notowanym na nowojorskiej giełdzie Nasdaq, kierował także satelitarną stacją muzyczną Atomic TV (obecnie MTV Polska), a także współpracował z amerykańską stacją telewizyjną CBS.
W I połowie 2007 roku grupa miała 47,12 mln zł zysku wobec 9,63 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 635,86 mln zł wobec 589,12 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Nowy prezes Agory przedstawi długookresową strategię za kilka miesięcy