SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe narzędzia od Google dla twórców aplikacji

Universal App Campaigns, Mobile App Install Campaign Attribution i nowe narzędzia na platformie AdMob to rozwiązania, które Google proponuje twórcom aplikacji mobilnych. - Chcemy dać deweloperom swobodę w tworzeniu i ulepszaniu ich programów - podkreśla Jonathan Alferness z Google.

W komunikacie Google zwraca uwagę, że dla twórców aplikacji mobilnych jednym z najważniejszych źródeł przychodów wciąż pozostają reklamy. Dlatego postanowił w jeszcze większym stopniu niż dotąd ułatwić deweloperom promowanie ich produktów i przyciągnąć do siebie nowych reklamodawców.

Google przedstawił Universal App Campaigns - narzędzie pozwalające reklamodawcom i markom na dotarcie do użytkowników jednocześnie na takich platformach jak Google Search, AdMob, Google Display Network, YouTube i Google Play przy użyciu jednego typu kampanii. Google zapewnia, że w nowym systemie wystarczy podać treść reklamy, grupę odbiorców oraz kwotę przeznaczą na kampanię. Resztą w automatyczny sposób ma się zająć system.

- W nowym rozwiązaniu chodzi przede wszystkim o to, by automatycznie zoptymalizować reklamy i zapewnić jak najszersze ich dotarcie do odbiorców - podkreśla w komunikacie Jonathan Alferness, dyrektor Google ds. reklamy mobilnej. - Dzięki temu deweloperzy aplikacji mogą zająć się ich tworzeniem i ulepszaniem zamiast tracić czas na obsługę reklam.

Kolejnym narzędziem zapowiedzianym przez Google jest Mobile App Install Campaign Attribution. Pozwala ono na szeroką analizę odbioru aplikacji i reklam w poszczególnych sieciach, a także śledzenie szczegółowych statystyk. Umożliwia również ocenę efektywności i precyzyjne pomiary pomiędzy różnymi platformami w programie AdWords.

Zmiany zostały też wprowadzone na platformie AdMob. Deweloperom oddano do dyspozycji narzędzia pozwalające na tworzenie list użytkowników i ocenę ich zachowań podczas korzystania z konkretnych aplikacji. Jednym z nich jest możliwość prezentowanie określonym grupom użytkowników poszczególnych reklam lub ukrywania ich w wypadku odbiorców wykupujących dostęp premium do programu. Nowością jest dodanie do AdMob 15 nowych partnerów, wśród których znalazł się Tencent, jedna z największych sieci reklamy mobilnej w Chinach.

Google zapowiada, że udostępni wymienione narzędzia szerokiej grupie odbiorców w nadchodzących miesiącach.

Dołącz do dyskusji: Nowe narzędzia od Google dla twórców aplikacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl