SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek”: okładkami ratujemy Polskę wstrząsaną przez „Wprost”

Dziennikarka „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) Aleksandra Pawlicka stwierdziła, że skoro teksty „Wprost” oparte na podsłuchanych rozmowach polityków i biznesmenów wstrząsają Polską, „Newsweek” poprzez ostatnie okładkowe wywiady „tę Polskę musi ratować”.

W czwartek na antenie radiowej Trójki Aleksandra Pawlicka wspólnie z Marcinem Dzierżanowskim, zastępcą redaktora naczelnego tygodnika „Wprost”, komentowali bieżące wydarzenia polityczne. Pod koniec rozmowy dziennikarka rozgłośni zapytała Dzierżanowskiego, czy w nowym numerze tygodnika znajdą się kolejne nagrania podsłuchanych rozmów ważnych polityków lub biznesmenów.

- Nie jesteśmy „tygodnikiem taśmowym”, proszę nam pozwolić pisać także o innych rzeczach - powiedział zastępca naczelnego „Wprost”. - Myślę, że nie uda wam się odczepić tej łatki - odparła Pawlicka. - Bardzo nam w tym pomagacie, bo robicie kolejne okładki wynikające z naszych tekstów - stwierdził Dzierżanowski. - Skoro wstrząsają Polską, to my tę Polskę musimy ratować - odpowiedziała Pawlicka, na co Dzierżanowski się zaśmiał.

W bieżącym tygodniu i trzy tygodnie temu na okładkach „Newsweeka” znaleźli się dwaj bohaterowie podsłuchanych rozmów ujawnionych przez „Wprost”: Radosław Sikorski i Sławomir Nowak, z którymi wywiady przeprowadził Tomasz Lis. Dwa tygodnie temu „Newsweek” zapowiadał na okładce „tajemnice afery podsłuchowej i jej bohaterów”, natomiast tydzień temu Roman Giertych w rozmowie z tygodnikiem wspominał o nagraniu jego rozmowy z Piotrem Nisztorem i Janem Pińskim, którą równocześnie ujawnił „Wprost”.

>>> Przeglądaj wszystkie okładki „Newsweeka” w naszym dziale Jedynki

Tomasz Lis już pod koniec czerwca skrytykował ujawnianie przez „Wprost” nagrań kolejnych podsłuchanych rozmów, wytykając konkurencyjnej redakcji, że robi to zbyt pochopnie, nie sprawdzając, kto jest autorem nagrań, przez co staje się zespołem stenotypistów, a nie dziennikarzy (przeczytaj więcej na ten temat).

Przypomnijmy, że Tomasz Lis (który był redaktorem naczelnym „Wprost” w latach 2010-2012) i „Newsweek” są skonfliktowani z „Wprost” od dwóch lat. We wrześniu 2012 roku Lis i Ringier Axel Springer Polska pozwali AWR „Wprost” o 8,7 mln zł odszkodowania za skopiowanie pomysłu akcji społecznej promującej nowoczesny wizerunek Polski i patriotyzmu (więcej o tym). Z kolei w maju br. AWR „Wprost” złożyła pozew przeciw RASP i Lisowi, twierdząc, że kierowana przez dziennikarza redakcja „Newsweeka” skopiowała format i linię redakcyjną „Wprost”, i domagając się za to 12,2 mln zł odszkodowania (więcej na ten temat).

W kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweeka” wynosiła 144 269 tys. egz., a „Wprost” - 51 660 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii). Przy czym trzy czerwcowe wydania „Wprost” - z nagraniami podsłuchanych rozmów i listą najbogatszych Polaków - rozeszły się w rekordowych nakładach 163 tys., 300 tys. i 250 tys. egz. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: „Newsweek”: okładkami ratujemy Polskę wstrząsaną przez „Wprost”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Pierwszy Lis-us władzy na PO-sterunku. Dostanie kolejnego Wiktora :-) ?
0 0
odpowiedź
User
A17
żałosny jest newsweek
0 0
odpowiedź
User
kamil
A Wprost zaliczył kolejną wpadkę-rozmowa Belki z Sienkiewiczem była też zmanipulowana.
0 0
odpowiedź