SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netia z wzrostem sprzedaży telewizji i internetu, w dół telefonia stacjonarna

W pierwszym kwartale br. grupa Netia osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 0,4 proc. do 324,29 mln zł i zysku netto z 13,41 do 13,52 mln zł. W segmencie B2C znacząco wzrosła sprzedaż usług telewizji, internetu szerokopasmowego i mobilnych, a coraz mniej popularna jest telefonia stacjonarna.

Przychody Netii w segmencie dla klientów indywidualnych zwiększyły się rok do roku o 1 proc. do 181 mln zł.

Firma z zeszłym kwartale miała sprzedanych 1,39 mln jednostkowych usług (RGU), wobec 1,37 mln rok wcześniej. Liczba usług świadczonych na własnej sieci zwiększyła się z 800 do 859 tys. (a ich udział z 58 do 62 proc,), a tych na sieci obcej zmalała z 575 do 528 tys.

55 zł miesięcznie od klienta

Sprzedaż internetu szerokopasmowego zwiększyła się rok do roku z 563 do 574 tys. RGU, usług telewizyjnych - z 249 do 289 tys., a usług mobilnych - ze 150 do 166 tys.



Natomiast sprzedaż telefonii stacjonarnej zmalała z 413 do 359 tys.

Średni przychód miesięczny od klienta detalicznego Netii wynosił 55 zł, tyle samo co rok wcześniej.

Na koniec marca sieć internetowa Netii o prędkości do 1 Gb/s była dostępna dla 1,76 mln gospodarstw domowych. Natomiast penetracja usługami na sieciach zmodernizowanych w ciągu roku wzrosła o ponad 2,5 pp.

1,25 mln klientów usług Netia Next

W pionie biznesowym wpływy Netii zwiększyły się rok do roku ze 179 do 181 mln zł.

W zeszłym kwartale firma miała 1,252 mln klientów usług Netia Next, wobec 1,023 mln rok wcześniej.

- Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Netia w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku uznaję za co najmniej zadowalające. Kolejny kwartał z rzędu odnotowaliśmy wzrosty we wszystkich kluczowych rodzajach usług, zarówno na rynku B2B, jak i B2C. W rozwój obu segmentów konsekwentnie inwestujemy i mamy silne, dobrze zorganizowane zespoły , które znakomicie wypełniają postawione przed nimi cele - podkreśla Andrzej Abramczuk, prezes i dyrektor generalny Netii.

Zysk w górę

Koszty własne sprzedaży firmy zmalały z 210 do 204,41 mln zł, natomiast wydatki na sprzedaż i dystrybucję zwiększyły się z 70,3 do 70,5 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 31,75 do 36,34 mln zł.

Zysk operacyjny poszedł w górę z 16,64 do 19,87 mln zł, a zysk netto - z 13,41 do 13,52 mln zł.

Od dwóch lat większościowym akcjonariuszem Netii jest Cyfrowy Polsat, obecnie ma 69,4 proc. jej walorów.

W połowie kwietnia władze Cyfrowego Polsatu zdecydowały, że firma przez najbliższe 12 miesięcy będzie kupowała akcje Netii, przeznaczy na to maksymalnie 515 mln zł.

W czwartek na koniec sesji za akcję Netii płacono 5,86 zł, co daje kapitalizację firmy w wysokości 1,97 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Netia z wzrostem sprzedaży telewizji i internetu, w dół telefonia stacjonarna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl