„National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych
W lipcu br. dwa z trzech tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „NG Traveler”. Zyskały tylko „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lipcu 2016 roku wyniosła 30 589 egz. Była ona o 7,94 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 20 006 egz., po spadku o 20,54 proc. - największym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 9,56 proc. i uplasował się na poziomie 11 479 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
ZKDP |
lipiec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
41 700 |
30 867 |
30 589 |
46 000 |
33 622 |
33 227 |
-7,94% |
NG Traveler |
34 300 |
20 041 |
20 006 |
33 547 |
25 179 |
25 179 |
-20,54% |
Podróże |
24 300 |
13 499 |
11 479 |
23 200 |
11 968 |
10 477 |
9,56% |
W lipcu 2016 roku w porównaniu do czerwca 2016 roku dwa z trzech tytułów odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Podróże” - było to 4,34 proc.
Jedyny spadek, wynoszący 6,87 proc., odnotował „NG Traveler”.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
41 700 |
30 867 |
30 589 |
42 300 |
29 897 |
29 654 |
3,15% |
NG Traveler |
34 300 |
20 041 |
20 006 |
33 000 |
21 482 |
21 482 |
-6,87% |
Podróże |
24 300 |
13 499 |
11 479 |
23 000 |
12 251 |
11 002 |
4,34% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych