SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze tytuły prasowe w okresie od maja do października br.

„Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Newsweek Polska”, „Przyjaciółka”, „Viva!”, „Twój Styl” i „Claudia” to najpopularniejsze tytuły prasowe w poszczególnych segmentach – wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowano na podstawie najnowszej fali badania PBC General.

„Fakt” (Axel Springer Polska), czytany przez 14,31 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś „Gazeta Wyborcza” (Agora), po którą sięga 14,13 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne „Metro” (Agora; 6,94 proc.), „Super Express” (Murator; 6,68 proc.), a także „Przegląd Sportowy” (Axel Springer Polska; 4,02 proc.) i „Rzeczpospolita” (Presspublica; 4,00 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 14,31%
Gazeta Wyborcza 14,13%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,94%
Super Express 6,68%
Przegląd Sportowy 4,02%
Rzeczpospolita 4,00%
Dziennik Gazeta Prawna * 2,80%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,58%
Gazeta Podatkowa 0,82%
Puls Biznesu 0,46%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,22%

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,17 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,04 proc.) znajduje się „Życie na Gorąco”, będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: „Pani Domu” (Edipresse Polska), „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Naj” (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer „Newsweek Polska” z wynikiem 9,75 proc.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 35,17%
Życie na Gorąco 19,04%
Pani Domu 15,20%
Chwila dla Ciebie 15,20%
NAJ 14,32%
Angora 10,35%
Newsweek 9,75%
Auto Świat 8,93%
Gala 8,89%
To i Owo 7,69%
Polityka 7,26%
Twoje Imperium 6,41%
Na Żywo 6,03%
Wprost 5,81%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,83%
Teleprogramy 4,49%
Super TV 4,25%
Gość Niedzielny 4,06%
Takie jest Życie 4,06%
Przekrój 3,97%
Motor 3,67%
Rewia 3,65%
Świat i Ludzie 2,22%
Imperium TV 2,18%
Tele Max 1,83%
Forum 1,70%
Bella Relaks 1,49%
Jarmark 0,79%
Tygodnik Siedlecki 0,78%
Przewodnik Katolicki 0,74%
Tygodnik Ostrołęcki 0,67%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,66%
City (tygodnik bezpłatny) 0,62%
Panorama Leszczyńska 0,54%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,47%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,40%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) 0,32%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,18%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,03%

Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), po którą sięga 17,77 respondentów  zaś drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 15,96 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,48 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,92 proc.), lider segmentu real life stories.

W zestawieniu po raz pierwszy znalazły się także dwa wprowadzone we wrześniu br. dwutygodniki telewizyjne Bauera - „Tele Świat” mający 5,51 proc. czytelników (wcześniej był tygodnikiem) i „TV 14” z wynikiem 0,98 proc. (zupełnie nowy tytuł na rynku).

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,77%
Tina ** 15,96%
Viva 11,48%
Z Życia Wzięte 9,92%
Komputer Świat 7,61%
Party Życie Gwiazd 6,03%
Tele Świat ** 5,51%
Bravo 4,59%
Świat Seriali 3,85%
Sukcesy i Porażki 3,38%
Bravo Sport 3,04%
Show Magazyn o Gwiazdach 2,93%
Bravo Girl 2,45%
TV 14 ** 0,98%
Monitor Księgowego 0,55%

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,30 proc. Polaków oraz „Claudię” (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,75 proc. respondentów. Tym samym „Twój Styl” jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a „Claudia” jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,30%
Claudia 11,75%
Cztery Kąty 10,78%
Focus 9,99%
Poradnik Domowy 9,31%
Murator 9,20%
Olivia 8,18%
Mój Piękny Ogród 7,77%
Świat Kobiety 7,48%
Kobieta i Życie 7,45%
Dobre Rady 7,05%
Auto Moto 6,22%
National Geographic 6,19%
Avanti 6,14%
Działkowiec 5,77%
Mamo To Ja 5,15%
Glamour 4,98%
CKM 4,86%
Moje Mieszkanie 4,15%
Pani 4,08%
Joy 3,95%
Ładny Dom 3,93%
Uroda 3,89%
Cosmopolitan 3,88%
CD Action 3,81%
Dom & Wnętrze 3,75%
M jak mieszkanie 3,70%
PC Format 3,70%
Auto Motor i Sport 3,61%
Moje Gotowanie 3,49%
Przyślij Przepis! 3,39%
Samo Zdrowie 3,26%
Playboy 3,25%
Elle 2,91%
Zdrowie 2,91%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,85%
Zwierciadło 2,76%
Twoje Dziecko 2,72%
Dziecko 2,67%
Kwietnik 2,63%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,58%
Dziewczyna 2,54%
Dobre Wnętrze 2,48%
Cienie i Blaski 2,45%
Chip 2,33%
Popcorn 2,28%
Kuchnia 2,28%
Auto Świat Poradnik 2,24%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,24%
Logo 2,21%
Magazyn Futbol 2,21%
Mój Piękny Dom 2,10%
Świat Motocykli 2,01%
Vita 1,98%
Burda 1,87%
Twój Maluszek 1,84%
Rodzice 1,79%
Twist 1,77%
Focus Historia 1,69%
Charaktery 1,63%
Top Gear 1,60%
Majster 1,58%
Reader's Digest 1,57%
Zbuduj Dom 1,49%
Tak Mieszkam 1,49%
Men's Health 1,48%
Sekrety Serca 1,40%
Forbes 1,38%
M jak Mama 1,30%
Na ścieżkach życia 1,19%
Sól i Pieprz 1,18%
Shape 1,12%
InStyle 1,01%
Sukces 0,96%
Play 0,84%
Voyage 0,79%
Podróże 0,77%
Fun Club 0,65%
Architektura-Murator 0,62%
Hot Moda & Shopping 0,46%
Żagle 0,40%

Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,90 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 4,90%
Auto Świat 4x4 2,48%
Komputer Świat Ekspert 2,14%
Komputer Świat Gry 2,05%
National Geographic. Traveler 1,99%
Elle Decoration ** 0,86%
Sens. Poradnik psychologiczny 0,33%
Weranda Country 0,25%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 283 przypadki), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Tina” (maj 2009; próba 20 290), „Tele Świat (maj: wrzesień 2009; próba 4006), „TV 14” (maj: wrzesień 2009; próba 4006), „Elle Decoration” (maj: wrzesień 2009; próba 4006).

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze tytuły prasowe w okresie od maja do października br.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
samotna22
na gdzie kwartalnik
0 0
odpowiedź