SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska chce utrzymać w 2008 r. 14-proc. wzrost sprzedaży z I półr.

Spółka Multimedia Polska, dostawca usług telefonii, internetu i telewizji kablowej, w I połowie roku zanotowała 14-proc. wzrost przychodów i chce go co najmniej utrzymać w drugim półroczu, poinformował prezes Andrzej Rogowski w piątek.

"Chcemy przynajmniej utrzymać tempo wzrostu przychodów z I połowy roku" - powiedział Rogowski podczas konferencji prasowej. Grupa Multimedia Polska miała w I-II kw. narastająco 231,7 mln zł przychodów wobec 202,5 mln zł przychodów przed rokiem.

Wzrost przychodów wynika główne z poprawy wskaźnika usług (RGU - Revenue Generation Unit) wykupionych przez jednego abonenta, który wyniósł w II kw. 1,62 wobec 1,45 rok wcześniej.

"Koncentrujemy się obecnie na dosprzedawaniu kolejnych usług naszym obecnym abonentom" - powiedział Rogowski. Spółka podała, że ok. połowa jej przychodów przypada na sprzedaż telewizji kablowej, a po jednej czwartej na usługi głosowe i dostęp do internetu.

ARPU (przychodów na jednego abonenta) wyniósł w II kw. 58,6 zł wobec 58,5 zł w I kwartale tego roku. "Spodziewany się raczej stabilizacji wskaźnika ARPU, niż jego wzrostu w najbliższym czasie" - przyznał Rogowski.

Na koniec II kwartału spółka miała ok. 643 tys. abonentów, którym sprzedawała 1,042 mln usług (RGU) - co oznacza, że liczba sprzedanych usług wzrosła o ponad 39 tys. w ciągu trzech miesięcy, podczas gdy liczba abonentów wzrosła jedynie nieznacznie.

Zysk netto Multimedia Polska wyniósł w I półroczu 26,1 mln zł, co oznacza spadek o 6% r/r. Spółka podała, że gorszy wynik netto wynikał głównie z ponownego przeszacowania aktywów na podatek odroczony, a także wyższymi kosztami kredytu wynikającymi z wzrostu stóp procentowych. Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w I połowie roku wzrósł o 14% do 114,7 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska chce utrzymać w 2008 r. 14-proc. wzrost sprzedaży z I półr.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl