SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ministerstwo Zdrowia przekazało mediom publicznym ponad 9 mln zł, resort infrastruktury ponad 17 mln zł

W 2021 roku Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy na realizację kampanii reklamowych i informacyjnych z TVP i Polskim Radiem na łączną sumę ponad 9,2 mln zł. Zdecydowana większość tej sumy trafiła do Telewizji Polskiej. Ministerstwo Infrastruktury podpisało z TVP umowy na ponad 17 mln zł. 

Informacje na temat umów zawartych przez Ministerstwo Zdrowia z TVP oraz Polskim Radiem zostały udzielone przez resorty zdrowia i infrastruktury w odpowiedzi na interpelacje posłanki KO Małgorzaty Kidawy-Błońskiej.

Zobacz: Rekordowy budżet resortu kultury. Zwiększenie dotacji o 50 proc. dla PAP. KRRiT zarobi 36 mln zł, wyda 68 mln zł

Ministerstwo Zdrowia realizowało w mediach publicznych kampanie stałe i reakcyjne

Ministerstwo Zdrowia realizowało w ubiegłym roku w mediach publicznych kampanię informacyjną "Planuję długie życie", poświęconą konieczności regularnego wykonywania badań profilaktycznych; kampanię informacyjno-promocyjną dot. programu „Profilaktyka 40 PLUS”. Inną kampanią realizowaną przez resort zdrowia była poświęcona zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzieży akcja „Powiedz, co czujesz. Zdemaskuj emocje”.

"Umowy w ramach ww. kampanii zawierane były na zakup czasu antenowego w celu emisji spotów, jak również w celu produkcji i emisji audycji. Emisja spotów i audycji dotyczyła wielu obszarów i oprócz emisji na głównych kanałach obejmowała emisję na kanałach dodatkowych TVP i Polskiego Radia oraz na 16 antenach ośrodków regionalnych TVP. Ministerstwo Zdrowia zawarło w 2021 r. z Telewizją Polską S.A. umowy na łączną kwotę 8 178 706,95 zł Ministerstwo Zdrowia zawarło w 2021 r. z Polskim Radiem S.A. umowy na łączną kwotę 1 030 837,52 zł" - pisze Maciej Miłkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Podkreślono, że Ministerstwo Zdrowia realizowało w mediach publicznych kampanie stałe oraz reagujące na bieżące wydarzenia.

Zobacz: Rządowa kampania tarcz antyinflacyjnych "Chronimy rodziny, obniżamy podatki" kosztowała ponad 7 mln złotych

Ministerstwo Infrastruktury realizowało w TVP kampanie o bezpieczeństwie na drogach

Z kolei Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o podpisaniu w 2021 roku umowy z Telewizją Polską na sumę 16 milionów złotych. Dotyczyła ona emisji spotu telewizyjnego w ramach kampanii społecznej dotyczącej ograniczenia nadmiernej prędkości i przestrzegania limitów prędkości oraz spotu telewizyjnego w ramach kampanii społecznej dotyczącej ochrony pieszych na przejściach.

Inną umowę z TVP na milion złotych podpisano w związku z przeprowadzeniem akcji informacyjno – edukacyjnej (produkcja i emisja materiału audiowizualnego) „Działania edukacyjne na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości pojazdów”.

Zobacz: Krew ofiar wypadków drogowych w kampanii społecznej „Czy to Cię tłumaczy”?

Pieniądze na obie umowy zostały wydane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Z tego samego źródła sfinansowano wydatek 395 648,50 zł na dodatkowe wzmocnienie przekazu kampanii nt. poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości.

Zobacz: 87 mln zł na rządową kampanię szczepień. Najwięcej dla TVP, Polsatu i Grupy RMF, nic dla TVN i RASP

W 2021 r. Ministerstwo Infrastruktury nie zawierało bezpośrednio umów ze Polskim Radiem, podpisano za to jedną umowę z Audytorium 17 na kwotę 603 654,48 zł brutto. W stacjach regionalnych emitowane były dwa spoty reklamowe w ramach wyżej opisanych kampanii społecznych.

Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Zdrowia przekazało mediom publicznym ponad 9 mln zł, resort infrastruktury ponad 17 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
martin
jdna wjka kuwzja
0 0
odpowiedź
User
Zorro
Czyli promocja szczepień była bezczelną, sowicie opłaconą kryptoreklamą czy wręcz korupcją. Szacunek dla tych, którzy mówili to od początku. A naiwni ludzie wierzyli telewizji i politykom, bo telewizja nigdy nie kłamie i politycy też nigdy nie kłamią.
0 0
odpowiedź