SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Microsoft kupił porównywarkę cen ciao.com

Microsoft za prawie pół miliarda dolarów kupił popularną w Europie porównywarkę cen ciao.com. Koncern zamierza włączyć ją wraz z podobnymi serwisami przejętymi niedawno do swojej jak na razie mało popularnej wyszukiwarki.

Microsoft kupił serwis ciao.com od firmy Greenfield Online za dokładnie 486 mln dolarów. Ostatnio koncern dokonał kilku podobnych transakcji: w ubiegłym roku przejął serwis aukcyjny jellyfish.com, natomiast na początku bieżącego roku - norweską wyszukiwarkę Fast za 1,2 mld dolarów.

Porównywarka cen ciao.com działa w siedmiu krajach europejskich, mając miesięcznie wg danych ComScore prawie 20 mln unikalnych użytkowników, czyli dwa razy więcej niż jej największy rywal kelkoo.com. Microsoft chce włączyć treść serwisu ciao.com do swojej jak na razie mało popularnej wyszukiwarki. Dzięki temu internauci po wpisaniu w niej konkretnego modelu określonego towaru będą otrzymywać informacje o jego dostępności i cenach w poszczególnych sklepach uwzględnianych przez porównywarkę, a nie zwykłe linki do ich stron.

Obecnie wyszukiwarka internetowa Microsoftu ma 9 proc. udziału w rynku światowym, czyli o wiele mniej niż lider Google i drugie pod tym względem Yahoo, a w Europie - tylko 2 proc., będąc tym samym rzadziej używaną niż nie tylko te dwa serwisy, lecz także rosyjski Yandex. Koncern przez kupowanie serwisów typu ciao.com chce uczynić swoją wyszukiwarkę bardziej przyjazną dla użytkowników, wzbogacając jej wyniki o praktyczne informacje, żeby dzięki temu przyciągnąć do niej więcej internautów.

Dołącz do dyskusji: Microsoft kupił porównywarkę cen ciao.com

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl