„Men’s Health” na czele sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” wyprzedziło „CKM”
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 45 732 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 12,49 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 19,35 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 074 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 9,41 proc. do 23 047 egz.
Z kolei na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 20,52 proc. do 20 932 egz.
Na ostatniej pozycji znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 8 137 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 27,65 proc.
Średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w dziewięciu pierwszych miesiącach br. stopniał o 14,21 proc. do poziomu 22 227 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
91 704 |
45 732 |
45 732 |
98 228 |
52 259 |
52 259 |
-12,49% |
Playboy |
61 652 |
29 074 |
29 074 |
70 000 |
36 049 |
36 049 |
-19,35% |
Logo |
55 506 |
25 927 |
23 047 |
60 755 |
28 278 |
25 442 |
-9,41% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
44 922 |
21 043 |
20 932 |
58 333 |
26 552 |
26 337 |
-20,52% |
Esquire MAN AT HIS BEST |
26 685 |
8 187 |
8 137 |
50 004 |
15 629 |
11 246 |
-27,65% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
43 440 |
22 676 |
22 227 |
48 979 |
27 635 |
25 910 |
-14,21% |
We wrześniu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 17,82 proc. do 42 856 egz.
Drugi był „Playboy” (29 781 egz.; spadek o 22,94 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (22 021 egz.; w dół o 17,72 proc.).
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
88 295 |
42 856 |
42 856 |
98 003 |
52 151 |
52 151 |
-17,82% |
Playboy |
57 988 |
29 781 |
29 781 |
70 000 |
38 645 |
38 645 |
-22,94% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
41 994 |
22 021 |
22 021 |
55 000 |
27 004 |
26 763 |
-17,72% |
Logo |
54 000 |
25 966 |
20 517 |
57 000 |
28 261 |
24 530 |
-16,36% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
36 478 |
19 692 |
19 140 |
40 499 |
24 348 |
24 150 |
-20,75% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” wyprzedziło „CKM”