SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel w listopadzie: Google z 16 mln użytkowników, Facebook z 3 mln

W listopadzie ub. roku ponad 16 mln polskich internautów skorzystało z wyszukiwarki Google, a ponad 3 mln z serwisu społecznościowego Facebook - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast czas spędzony przez przeciętnego użytkownika na Naszej Klasie spadł do 7,5 godziny.

Serwisy Grupy Google odwiedziło w listopadzie 2009 roku prawie 16,2 mln polskich internautów, czyli o ok. 750 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu zwiększyły one swój zasięg o 2,17 proc. Ten wzrost można w jakimś stopniu tłumaczyć zwiększeniem się w naszym kraju penetracji internetu, która już w fali sierpień - październik 2009 przekroczyła symboliczny poziom 50 proc. (więcej).

Zresztą tak jak Google wszystkie pozostałe serwisy z pierwszej dziesiątki zestawienia zyskały po ok. 200-400 tys. użytkowników, a największy wzrost - o 600 tys. real users - odnotowała Grupa Allegro.pl, co z kolei można uzasadniać rozpoczynającym się wtedy okresem przedświątecznym.

Ogółem w listopadzie ub. roku aż piętnaście najpopularniejszych grup witryn nie zmieniło swoich pozycji w porównaniu z październikiem. Na 16. miejscu pojawiła się Grupa Spilgames, ceneo.pl wyprzedziło Grupę Pf.pl, natomiast z pierwszej dwudziestki wypadły witryny Axel Springer.
 
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego

lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg

audyt
site-centric

1 Grupa Google 16 197 470 93,49%
2 Grupa Onet.pl 12 717 091 73,40% tak**
3 nasza-klasa.pl 11 247 036 64,91%
4 Grupa Wirtualna Polska 11 163 924 64,43% tak
5 Grupa Allegro.pl 11 121 293 64,19%
6 Grupa Gazeta.pl 10 848 589 62,61% tak
7 Grupa Interia.pl 10 675 982 61,62% tak
8 youtube.com 9 779 667 56,44%
9 Grupa O2.pl 9 675 333 55,84% tak
10 Grupa Wikipedia 8 723 683 50,35%
11 Grupa Microsoft 6 151 214 35,50%
12 Grupa GG Network 5 505 862 31,78% tak
13 Grupa Mozilla 4 925 971 28,43%
14 Grupa Polskapresse 4 709 475 27,18% tak**
15 Grupa Money.pl 4 307 287 24,86% tak
16 Grupa Spilgames 4 227 067 24,40%
17 ceneo.pl 4 137 701 23,88% tak
18 Grupa Pf.pl 4 117 204 23,76% tak
19 dobreprogramy.pl 3 825 719 22,08% tak
20 Grupa Infor 3 814 636 22,02% tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric bez zmian na pierwszych sześciu miejscach. Na 7. pozycji pojawiły się serwisy Grupy Polskapresse, w których wprowadzono ten audyt. Natomiast witryny Grupy Axel Springer spadły w porównaniu z październikiem z 10. na 13. miejsce, strony Grupy TVN - z 18. na 20. pozycję, a serwisy Grupy Pkt.pl w ogóle wypadły z zestawienia. Z kolei witryny Grupy G+J Polska awansowały o dwie pozycje - na 17. miejsce.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 73,19% 12 681 367 tak***
2 Grupa Wirtualna Polska 64,43% 11 163 924 tak
3 Grupa Gazeta.pl 62,61% 10 848 589 tak
4 Grupa Interia.pl 61,62% 10 675 982 tak
5 Grupa O2.pl 55,84% 9 675 333 tak
6 Grupa GG Network 31,78% 5 505 862 tak
7 Grupa Polskapresse 26,57% 4 602 866 tak***
8 Grupa Money.pl 24,86% 4 307 287 tak
9 ceneo.pl 23,88% 4 137 701 tak
10 Grupa Pf.pl 23,76% 4 117 204 tak
11 dobreprogramy.pl 22,08% 3 825 719 tak
12 Grupa Infor 22,02% 3 814 636 tak
13 Grupa Axel Springer 21,57% 3 737 565 tak
14 Grupa Pino.pl 21,14% 3 662 051 tak***
15 sciaga.pl 19,82% 3 433 335 tak
16 Grupa IDG 19,10% 3 309 672 tak
17 Grupa G+J Polska 18,57% 3 217 650 tak
18 filmweb.pl 18,40% 3 187 641 tak
19 Grupa Media Regionalne 17,01% 2 946 586 tak
20 Grupa TVN 16,90% 2 927 323 tak


Zasięg google.pl przekroczył 90 proc. (wzrost o 1,77 proc. w porównaniu z październikiem), a zasięg google.com zwiększył się o 1,99 proc. Największy wzrost zanotowało jednak allegro.pl - o 2,48 proc. Ogółem pierwsza dziesiątka zestawienia nie zmieniła się w porównaniu z październikiem. Natomiast w drugiej części rankingu wrzuta.pl i mozilla.com wyprzedziły microsoft.com, o2.pl przeskoczyło zumi.pl, a pf.pl - mimo nieznacznego wzrostu zasięgu - spadł o trzy pozycje. Na 16.miejscu pojawiły się gry.pl, za to z zestawienia wypadło otomoto.pl.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego

lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg audyt
site-centric
1 google.pl 15 604 064 90,06%
2 onet.pl 11 723 217 67,66% tak**
3 nasza-klasa.pl 11 247 036 64,91%
4 google.com 10 988 348 63,42%
5 allegro.pl 10 784 262 62,24%
6 wp.pl 10 252 236 59,17% tak
7 youtube.com 9 779 667 56,44%
8 wikipedia.org 8 555 116 49,38%
9 interia.pl 8 145 011 47,01% tak
10 gazeta.pl 7 455 794 43,03% tak
11 wrzuta.pl 4 838 542 27,93% tak
12 mozilla.com 4 773 287 27,55%
13 microsoft.com 4 757 434 27,46%
14 o2.pl 4 688 190 27,06% tak
15 zumi.pl 4 501 769 25,98% tak
16 gry.pl 4 158 401 24,00%
17 ceneo.pl 4 137 701 23,88% tak
18 blogspot.com 4 104 067 23,69%
19 blox.pl 4 022 464 23,22% tak
20 pf.pl 3 990 296 23,03% tak


Zdecydowanym liderem pod względem liczby odsłon pozostaje nasza-klasa.pl, jednak w kolejnym miesiącu internauci wykonali w niej mniej kliknięć - tym razem o prawie 0,75 mld mniej niż w październiku. Natomiast Grupa Google przekroczyła poziom 4 mld odsłon (wzrost o ponad 350 mln). Na trzecie miejsce powróciła Grupa Allegro.pl, wyprzedzając Grupę Onet.pl. Z kolei na youtube.com internauci wykonali 260 mln kliknięć mniej niż w październiku, przez co serwis został wyprzedzony przez strony z Grup Interia.pl i o2.pl.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznej liczby odsłon

lp. nazwa odsłony użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 nasza-klasa.pl 7 647 244 933 11 247 036
 
2 Grupa Google 4 197 137 700 16 197 470
 
3 Grupa Allegro.pl 3 693 453 983 11 121 293
4 Grupa Onet.pl 3 490 631 484 12 717 091 tak**
5 Grupa Wirtualna Polska 2 249 603 961 11 163 924 tak
6 Grupa Interia.pl 1 225 886 140 10 675 982 tak
7 Grupa O2.pl 1 181 831 276 9 675 333 tak
8 youtube.com 1 083 107 014 9 779 667
9 Grupa Fotka.pl 1 020 718 560 3 799 996 tak**
10 Grupa Gazeta.pl 915 531 173 10 848 589 tak


Internauci korzystali z serwisów Grupy Google przeciętnie przez prawie 5 minut dłużej niż w październiku, w wyniku czego są one liderami nie tylko pod względem ogólnego czasu korzystania, lecz również wyszły na prowadzenie pod względem średniego czasu na użytkownika. Nastąpiło to przede wszystkim z powodu spadku o 55 minut w porównaniu z październikiem czasu, przez który przeciętny użytkownik Naszej Klasy korzystał z tego serwisu. Z kolei zdecydowanie dłużej niż miesiąc wcześniej - o godzinę i kwadrans - średni użytkownik przebywał w serwisach Grupy Wirtualna Polska.

Listopad to kolejny miesiąc dynamicznego wzrostu Facebooka, z którego korzystało prawie 700 tys. więcej polskich internautów niż w październiku, za to średnio o 40 minut krócej. Poziom 2 mln real users przekroczyły demotywatory.pl, z których przeciętny użytkownik korzystał prawię godzinę dłużej niż w październiku.

Ranking witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego czasu 

lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Google 122 098 066,02 07:32:17 16 197 470
 
2 nasza-klasa.pl 84 455 846,05 07:30:33 11 247 036
 
3 Grupa Onet.pl 66 630 946,57 05:14:22 12 717 091 tak**
4 Grupa Wirtualna Polska 62 781 445,03 05:37:25 11 163 924 tak
5 Grupa Allegro.pl 47 633 049,20 04:16:59 11 121 293
 
6 youtube.com 43 468 181,06 04:26:41 9 779 667
 
7 Grupa Interia.pl 36 570 338,17 03:25:32 10 675 982 tak
8 Grupa O2.pl 32 308 014,38 03:20:21 9 675 333 tak
9 Grupa Gazeta.pl 18 785 298,12 01:43:54 10 848 589 tak
10 facebook.com 13 340 338,57 04:17:36 3 107 189
 
11 Grupa Spilgames 10 035 603,18 02:22:27 4 227 067
 
12 Grupa Fotka.pl 9 701 625,07 02:33:11 3 799 996 tak**
13 demotywatory.pl 9 540 326,42 04:31:03 2 111 802
14 Grupa GG Network 7 271 393,96 01:19:14 5 505 862 tak
15 Grupa Wikipedia 7 009 576,65 00:48:13 8 723 683
 
16 wyspagier.pl 6 984 978,57 02:53:15 2 419 063
 
17 conduit.com 3 821 652,71 02:35:59 1 469 956
 
18 menelgame.pl 3 439 945,71 06:06:43 562 812
 
19 grono.net 3 037 945,89 01:47:02 1 702 975 tak
20 poszkole.pl 2 792 759,31 01:33:35 1 790 510 tak


Liderujące wśród komunikatorów Gadu-Gadu i Skype zanotowały w listopadzie nieznaczne wzrosty liczby użytkowników. Natomiast Windows Live Messenger zyskał w porównaniu z październikiem prawie 750 tys. real users, dzięki czemu awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Tlen.pl. Za to z Xfire korzystało w listopadzie ponad cztery razy więcej polskich internautów niż w październiku, dzięki czemu komunikator przeskoczył AQQ i Spik.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego* 

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) średni czas uruchomienia na użytkownika [godz:min:s] audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 40,27% 6 977 708 64:30:20 tak
2 Komunikator Skype 27,20% 4 712 773 71:22:54
 
3 Komunikator Windows Live Messenger 4,20% 728 150 88:00:34
4 Komunikator Tlen.pl 3,33% 576 506 75:21:48 tak
5 Komunikator Xfire 0,66% 114 276 25:55:27
6 Komunikator AQQ 0,58% 99 723 58:02:09 tak
7 Komunikator Spik 0,15% 26 153 80:38:03 tak
8 Komunikator GoogleTalk 0,08% 14 183 91:24:19
 
9 Komunikator Konnekt 0,05% 8 711 147:47:26
 
10 Komunikator Flircik 0,04% 7 154 32:22:30
 

 


Liczebność próby: N= 16 497. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.

** Grupa Onet.pl, Grupa Polskapresse, Grupa Fotka.pl i Grupa Pino.pl składają się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
Grupa Onet.pl jest objęta audytem site-centric z wyjątkiem serwisu "Aukcje", który odwiedza 7,38 proc. użytkowników grupy. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie Aukcje stanowi 3,98 proc. wszystkich  odsłon dokonanych na serwisach grupy Onet.pl. Zasięg serwisu Aukcje wynosi 5,42 proc.

*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części witryny, które biorą udział w audycie site-centric.

Liczba odsłon na węzłach serwisów pocztowych portali Onet.pl i o2.pl jest w wynikach badania za listopad 2009 oszacowaniem dokonanym przez firmę badawczą, zastosowanym ze względu na niezgodność sposobu umieszczenia skryptów zliczających na tych serwisach z niektórymi regułami poprawności oskryptowania.

Dołącz do dyskusji: Megapanel w listopadzie: Google z 16 mln użytkowników, Facebook z 3 mln

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sfs
WP biedna spada bo tam jest burdello a serwisy AS są po prostu słabe
0 0
odpowiedź
User
hrrd
@sfs

jak tam frustracie? dobrze ze juz za burta i z dala od tego burdello. poradzimy sobie bez ciebie trolu:)
0 0
odpowiedź
User
L
czemu nikt nie zauwazył, ze WP w listopadzie przescigneła Onet pod wzgledem sredniego czasu na uzytkownika?
0 0
odpowiedź