SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Media sięgają „sufitu” nowych subskrypcji cyfrowych?

Wciąż niewielu czytelników internetowych mediów staje się ich subskrybentami – wynika z raportu PressGazette i Norkon, przygotowanego na podstawie analizy 25 wydawców z największą liczbą abonentów.

Ilu odwiedzających stronę danego medium decyduje się na kupno treści zza paywalla? To pytanie zadali sobie autorzy analizy PressGazette i Norkon. Zbadano, jaki odsetek ze wszystkich odwiedzających 25 najczęściej subskrybowanych na świcie mediów to ich płacący za dostęp użytkownicy.

Okazuje się, że z wykupionej subskrypcji korzystają abonenci sportowego serwisu The Athletic (25,6 proc. odwiedzających to subskrybenci). Od dwóch lat marka należy do „New York Timesa”.

Subskrypcję wykorzystują także abonenci mediów biznesowo-ekonomicznych, Barron’s (19 proc.) i „Wall Street Journal” (15 proc.).

Zobacz: Tylko 14 proc. Polaków płaci za cyfrowe treści mediów. Liderem „Gazeta Wyborcza” 

Jeśli wziąć pod uwagę tylko liczbę wykupionych subskrypcji, to zdecydowanym liderem jest w zestawieniu „New York Times” z liczbą 9,9 mln. Jednak abonenci to tylko 8,8 proc. z imponującej liczby 113 mln średnio odwiedzających serwis miesięcznie.

W tym zestawieniu dominują głównie media amerykańskie, Stary Kontynent najwyżej reprezentuje na miejscu siódmym norweski „Aftenposten” (165 tys. subskrypcji i współczynnik subskrybentów11,2 proc.). W rankingu znalazły się także włoska „Corriere della Sera”, niemiecki „Bildplus”, brytyjski „Telegraph” czy francuski „Le Monde”.

Zobacz: „Gazeta Wyborcza” już nie zyskuje cyfrowych prenumerat. „Fetyszem nie jest dzisiaj sama liczba subskrybentów”

Rosną przychody z subskrypcji cyfrowych

W analizie cytuje się badanie International News Media Association (INMA), pokazujące, że wiele marek medialnych w ostatnim roku zwiększało zarówno wolumen, jak i przychody z subskrypcji cyfrowych.

W grupie badanych 238 tytułów, średnio zwiększały liczbę subskrypcji tylko online o 14 proc. w pierwszym kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2023. We wspomnianym okresie, całkowite przychody z subskrypcji cyfrowych wzrosły o 19,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Media sięgają „sufitu” nowych subskrypcji cyfrowych?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
Trudno.
odpowiedź
User
Obiektywny
Hej Agora i RASP , jak tam wasze modele płatne? ;-)
odpowiedź