Marek Sowa: cele Agory to inwestycje w internet, telewizję i ekspansja zagraniczna
Agora na początku przyszłego roku przedstawi strategię rozwoju na najbliższe lata - powiedział w czwartek nowy prezes spółki Marek Sowa. Mają zostać przyspieszone działania grupy w obszarze internetu, zasobów audiowizualnych i cyfryzacji mediów.
Wczoraj Zarząd Agory na Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy wybrał Marka Sowę na Prezesa Spółki. Dotychczasowa Prezes Wanda Rapaczyńska złożyła rezygnację z pełnionej funkcji.
- Od dzisiaj nie będę brać udziału w zarządzaniu Agorą. Przez kilka miesięcy zajmę się natomiast doradzaniem nowemu Prezesowi - mówiła wczoraj Rapaczyńska.
Znany do tej pory bardziej z mediów elektronicznych niż z rynku prasowego - m.in. Wiceprezes UPC Polska i Członek Rady Nadzorczej Canal+ - Marek Sowa powiedział, że to dla niego wyróżnienie i wyzwanie oraz, że przejmuje spółkę w dobrej kondycji finansowej. W pierwszym półroczu 2007 Agora miała przychody w wysokości 636 mln zł, co stanowiło wzrost o 7,9 proc. Media audiowizualne, nowe platformy dystrybucji i media cyfrowe to wg niego główne pola działania firmy w nadchodzącym czasie. - Nie należy patrzeć na nowe media jak na zagrożenie, ale jak na wyzwanie - mówił Sowa.
Tygodniowy zasięg "GW" wynosi 20,3 proc. i jest najwyższy spośród wszystkich dzienników z łączną liczbą czytelników 6,1 mln. W II kwartale br. bezpłatne "Metro" zanotowało wzrost przychodów o 56 proc. (zmiana r/r). Spółka czerpie też coraz większe zyski z kolekcji. W I półroczu wyniosły one 81 mln zł. Oferuje nowe podejście w dziedzinie dystrybucji treści. Serial "Ekipa" w ramach tzw. "Biblioteki Gazety" będzie sprzedawany przed premierą telewizyjną na Polsacie. W II kwartale segment czasopism zanotował wzrost przychodów o 13,2 proc. Pomocne okazało się oferowanie tych samych treści na papierze i w internecie. Grupa radiowa i sekcja internetowa budują interaktywny newsroom. Agora chwali się, że w przeciwieństwie do największych graczy internetowych na rynku, tylko Gazeta.pl odnotowuje w ostatnim czasie wzrost zasięgu.
Z zapowiadanych już planów internetowych Spółka we współpracy z Grupą ATM buduje poświęconą rozrywce telewizję Tivi.pl. Pierwszym projektem, który ruszy 7 września, będzie Big Brother 4.1. W najbliższym czasie powstanie też portal wideo z zawartością tworzoną przez użytkowników sieci (Klipsy.pl), a także skupiający zawartości z innych stron internetowych (Widelec.pl).
- Zapowiadamy coraz mocniejszą obecność w sieci poprzez zwiększanie zawartości audiowizualnych - zapowiada nowy Prezes.
Na pytanie czy Agora zainteresowana jest telewizją konwencjonalną odpowiadał, że nic za wszelką cenę. Bierzemy pod taką samą uwagę współpracę z Grupą Polsatu, jak i z Grupą TVN - wyprzedał pytania o ewentualny udział Agory w roli mniejszościowego akcjonariusza w stacji Zygmunta Solorza.
Według nowego prezesa Agory najbardziej prawdopodobne zakupy na rynku telewizyjnym mogłyby dotyczyć kanałów tematycznych. - Widzę kilka okazji w Polsce i za granicą, kłopot w tym, że wyceny rynkowe są dziś bardzo wysokie - mówi "GW" Sowa.
Sowa potwierdził natomiast, że spółka jest zainteresowana wejściem na rynki zagraniczne, np. na Ukrainę. "Nie ma powodu, żebyśmy nie wykorzystywali szans, jakie tworzą się na rynkach ościennych, dlatego nadal będziemy je obserwować" - zadeklarował.
W połowie maja Agora zarejestrowała spółkę Agora Ukraina z siedzibą w Kijowie, która ma zbadać możliwości inwestycyjne w tym regionie.
Komentując zapowiadane w najbliższych miesiącach pojawienie się na rynku nowego dziennika ogólnopolskiego grupy wydawniczej Polskapresse powiedział: - Jesteśmy na to dobrze przygotowani. Nasz zespół doskonale sprawdził się w zeszłym roku. Nie widzę powodu, dlaczego mielibyśmy stracić na tym wejściu teraz.
Dołącz do dyskusji: Marek Sowa: cele Agory to inwestycje w internet, telewizję i ekspansja zagraniczna