SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Luty 2011: zyskują TVN i Polsat, duży spadek TVP. Top 30 stacji

Liderem rynku telewizyjnego w lutym 2011 r. była TVP 1, mimo mniejszego udziału w rynku. W grupie 16-49 numerem 1 Polsat - raport Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, udział Jedynki w rynku w lutym 2011 r. wyniósł 19,41 proc. i był o 9 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. Na drugim miejscu, ze sporą stratą do lidera znalazła się Dwójka z udziałem na poziomie 13,72 proc. (spadek o 13 proc.).

Na pozycję trzecią awansowała stacja TVN, której udział w rynku telewizyjnym poszedł do góry o 6 proc. i wyniósł 13,46 proc.

Tuż za podium znalazła się Telewizja Polsat, która rok wcześniej zajmowała czwartą lokatę. Jej udział w rynku tv w lutym 2011 r. wzrósł jednak o 2 proc., co dało tej stacji wynik na poziomie 13,23 proc.

Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w lutym 2011 roku  59,82 proc., w porównaniu do 62,99 proc. w analogicznym okresie 2010 r.

Wszyscy 4+ (bez gości)
Lp.   II 2011   II 2010
1 TVP1 19,41 TVP1 21,34
2 TVP2 13,72 TVP2 15,72
3 TVN 13,46 Polsat 12,97
4 Polsat 13,23 TVN 12,66
5 TVP INFO 4,10 TVP INFO 4,55
6 TVN 24 3,87 TVN 24 3,21
7 TV4 2,32 TV4 2,08
8 TV Puls 1,82 TVN Siedem 1,50
9 TVN Siedem 1,69 Eurosport 1,36
10 Polsat 2 1,04 TV Puls 1,16
11 TVP Polonia 0,90 Disney Channel 0,97
12 AXN 0,89 Polsat 2 0,86
13 Disney Channel 0,87 Cartoon Network 0,85
14 Mini Mini 0,86 Mini Mini 0,85
15 Eurosport 0,82 Disney XD 0,68
16 Cartoon Network 0,78 Discovery 0,67
17 Polsat News 0,70 AXN 0,62
18 Disney XD 0,63 Kino Polska 0,62
19 VIVA Polska 0,62 TVP Polonia 0,61
20 Discovery 0,56 VIVA Polska 0,54
21 13TH STREET 0,50 Discovery Science 0,42
22 TVS 0,48 TVN Style 0,42
23 Polsat JimJam 0,47 Polsat Sport 0,40
24 Polsat Sport 0,42 4fun TV 0,39
25 TVN Style 0,41 Discovery World 0,39
26 Comedy Central 0,40 Animal Planet 0,36
27 Ale Kino 0,38 Tele 5 0,36
28 TVP Kultura 0,36 Polsat News 0,36
29 TLC 0,35 TVN Turbo 0,35
30 Kino Polska 0,35 Comedy Central 0,34



Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w lutym 2011 roku także TVP 1, której udział wyniósł tutaj 15,96 proc. (spadek o 5 proc.) i był niższy niż w grupie wszystkich widzów.

Na pozycji drugiej utrzymała się TVN z udziałem 13,38 proc., co oznacza wzrost o 1,5 proc. Dalej znalazły się TVP 2 i Polsat – obie te stacje miały tutaj udziały gorsze niż wśród wszystkich widzów.  

Grupa KabSat (bez gości)
Lp.   II 2011   II 2010
1 TVP1 15,96 TVP1 16,85
2 TVN 13,38 TVN 13,17
3 TVP2 11,02 TVP2 12,44
4 Polsat 10,17 Polsat 9,65
5 TVN 24 5,21 TVN 24 4,55
6 TVP INFO 2,75 TVP INFO 2,98
7 TVN Siedem 2,26 TVN Siedem 2,13
8 TV4 2,25 TV4 2,06
9 TV Puls 1,64 Eurosport 1,92
10 Polsat 2 1,40 Disney Channel 1,37
11 AXN 1,20 Polsat 2 1,22
12 TVP Polonia 1,19 Cartoon Network 1,21
13 Disney Channel 1,17 Mini Mini 1,21
14 Mini Mini 1,15 TV Puls 1,05
15 Eurosport 1,10 Disney XD 0,96
16 Cartoon Network 1,04 Discovery 0,95
17 Polsat News 0,94 AXN 0,88
18 Disney XD 0,84 Kino Polska 0,88
19 VIVA Polska 0,83 TVP Polonia 0,86
20 Discovery 0,75 VIVA Polska 0,77
21 13TH STREET 0,67 Discovery Science 0,60
22 TVS 0,65 TVN Style 0,60
23 Polsat JimJam 0,63 4fun TV 0,56
24 Polsat Sport 0,56 Discovery World 0,56
25 TVN Style 0,55 Polsat Sport 0,56
26 Comedy Central 0,54 Animal Planet 0,51
27 Ale Kino 0,51 Tele 5 0,51
28 TVP Kultura 0,48 Polsat News 0,51
29 Kino Polska 0,48 TVN Turbo 0,5
30 TLC 0,47 Comedy Central 0,48


 

W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - liderem w lutym 2011 r. była Telewizja Polsat z wynikiem 16,11 proc.  Stacja zyskała 4 proc., spychając na drugie miejsce TVP 1 (spadek o 10 proc.). 

Wszyscy 16-49 (bez gości)
Lp.   II 2011   II 2010
1 Polsat 16,11 TVP1 17,80
2 TVP1 15,95 Polsat 15,47
3 TVN 14,71 TVP2 14,43
4 TVP2 12,68 TVN 13,69
5 TV4 2,75 TVP INFO 2,66
6 TVP INFO 2,42 TV4 2,29
7 TVN 24 2,35 TVN 24 1,89
8 TV Puls 2,01 TVN Siedem 1,85
9 TVN Siedem 1,80 Eurosport 1,42
10 Polsat 2 1,24 TV Puls 1,25
11 AXN 1,21 Polsat 2 1,10
12 VIVA Polska 1,12 Discovery 0,94
13 Disney Channel 0,89 VIVA Polska 0,92
14 Mini Mini 0,81 Mini Mini 0,88
15 Comedy Central 0,79 Disney Channel 0,86
16 Discovery 0,77 AXN 0,84
17 TVP Polonia 0,76 Kino Polska 0,84
18 Polsat JimJam 0,66 Cartoon Network 0,80
19 Eurosport 0,59 4fun TV 0,77
20 Cartoon Network 0,58 Comedy Central 0,62
21 Disney XD 0,55 TVN Style 0,59
22 TVN Style 0,54 Disney XD 0,54
23 TVN Turbo 0,51 TVP Polonia 0,48
24 4fun TV 0,48 iTV 0,48
25 Polsat News 0,48 HBO 0,47
26 Comedy Central Family 0,46 TVN Turbo 0,47
27 HBO 0,45 Discovery World 0,46
28 Discovery Science 0,43 MTV Polska 0,44
29 TLC 0,43 Discovery Science 0,43
30 Ale Kino 0,42 Tele 5 0,42


 W grupie 16-49 (miasta) na pozycję lidera awansowała stacja TVN, która zyskała 6,6 proc do poziomu 16,00 proc. Druga była TVP 1 z wynikiem 14,21 proc., która z kolei zanotowała spadek udziału o 7 proc.  

Wszyscy 16-49 miasta (bez gości)
Lp.   II 2011   II 2010
1 TVN 16,00 TVP1 15,29
2 TVP1 14,21 TVN 14,99
3 Polsat 14,13 Polsat 13,77
4 TVP2 11,48 TVP2 12,79
5 TVN 24 3,33 TVN 24 2,69
6 TV4 2,48 TVP INFO 2,48
7 TVP INFO 2,44 TVN Siedem 2,05
8 TVN Siedem 1,97 Eurosport 2,05
9 TV Puls 1,54 TV4 1,90
10 AXN 1,34 Mini Mini 1,37
11 VIVA Polska 1,29 AXN 1,17
12 Polsat 2 1,28 Polsat 2 1,17
13 Mini Mini 1,13 TV Puls 1,13
14 Comedy Central 1,03 Discovery 1,12
15 TVP Polonia 1,00 Kino Polska 1,12
16 Discovery 0,89 VIVA Polska 1
17 Disney Channel 0,85 4fun TV 0,94
18 Eurosport 0,82 Comedy Central 0,93
19 TVN Style 0,71 Cartoon Network 0,92
20 Comedy Central Family 0,63 Disney Channel 0,75
21 Ale Kino 0,61 TVP Polonia 0,67
22 Disney XD 0,60 TVN Style 0,67
23 TVN Turbo 0,59 Discovery World 0,62
24 4fun TV 0,55 iTV 0,60
25 Kino Polska 0,55 MTV Polska 0,58
26 Polsat Sport 0,54 TVN Turbo 0,58
27 HBO 0,53 Planete 0,56
28 Discovery Science 0,52 Ale Kino 0,55
29 Polsat News 0,5 Tele 5 0,52
30 Cartoon Network 0,49 National Geographic Channel 0,5


 

Dołącz do dyskusji: Luty 2011: zyskują TVN i Polsat, duży spadek TVP. Top 30 stacji

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adi
Fakty przegoniły w oglądalności Wiadomości...SUPER i co.? nowe studio podobne do Faktów nie pomogło.Tak wychodzi ściąganie wszystkiego o TVN-u. BRAWO FAKTY i p.DURCZOK.
0 0
odpowiedź
User
tv
Polsat i tvn barwo !! Doganiać to gówno tvp1 i tvp2 ! Mogę sie założyć ze za 5 lat Polsat i tvn będą rządzić całkowicie rynkiem telewizyjnym !! a to dla czego?- bo Polsat i tvn oglądają ludzie młodzi do lat 30 !! a Mohery dziadziusie i babcie po 50 co siedzą cały czas w fotelu na dupie oglądają 1 i 2 !! bo nie znają Polsatu i tvn !
a za 5 lat bedzie o koło 1mln mnie starszych ludzi i dupa skończy sie dobra passa dla tv publicznej !!!!! TAKA JEST PRAWDA!
0 0
odpowiedź
User
gosc
Polsat jest coraz lepszy i ma coraz lepsze propozycje. poza tym co widac golym okiem potrafia z nieznanych lub zapomnianych osob zrobic gwiazdy - Sykut w nowym show, Schejbal w Spilkach, Sakowska z Polsat News czy Samoiłowicz w hotelu 52. Bravo!
0 0
odpowiedź