„Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I półroczu. „Monster High” o 46 proc. w dół
W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w I półroczu 2015 roku wyniosła 58 714 egz. W porównaniu do I półrocza 2014 roku zwiększyła się ona o 19,43 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do magazynu „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), który zadebiutował na rynku w styczniu br. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 56 659 egz.
Podium uzupełnia „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) ze średnim wynikiem na poziomie 47 086 egz., niższym o 5,03 proc. niż rok wcześniej. Magazyn ten spadł z miejsca drugiego.
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji siódmej na dwudziestą - ostatnią. Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. zmniejszył się bowiem o 45,85 proc. do 17 900 egz.
ZKDP |
I półrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima |
69 952 |
58 847 |
58 714 |
59 755 |
49 263 |
49 163 |
Lego Ninjago |
59 824 |
56 859 |
56 659 |
- |
- |
- |
Scooby - Doo! |
75 896 |
48 025 |
47 086 |
79 051 |
49 660 |
49 582 |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
70 000 |
44 637 |
44 637 |
73 833 |
55 021 |
55 021 |
Mój Kucyk Pony |
59 096 |
40 579 |
40 579 |
55 000 |
40 747 |
40 747 |
Księżniczka |
56 112 |
40 361 |
40 361 |
55 286 |
39 149 |
39 149 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
49 932 |
32 469 |
32 469 |
53 587 |
41 890 |
41 890 |
Pingwiny z Madagaskaru |
44 927 |
32 207 |
32 207 |
44 972 |
32 214 |
32 214 |
Świnka Peppa Magazyn |
42 974 |
31 399 |
31 399 |
45 574 |
30 243 |
30 123 |
Lego Friends. Magazyn |
49 881 |
30 804 |
30 754 |
- |
- |
- |
Ben 10 Magazyn |
41 952 |
29 168 |
29 168 |
41 587 |
27 080 |
27 080 |
Cartoon Network Magazyn |
42 478 |
28 084 |
28 084 |
44 979 |
29 378 |
29 378 |
Magazyn Mia and Me |
44 969 |
26 294 |
26 294 |
44 970 |
29 819 |
29 819 |
Kubuś i Przyjaciele |
39 933 |
24 937 |
24 937 |
48 167 |
30 898 |
30 896 |
Auta |
41 047 |
24 450 |
24 450 |
48 500 |
25 486 |
25 486 |
Magazyn MiniMini |
40 715 |
23 541 |
23 541 |
41 468 |
23 935 |
23 935 |
Filly Magazyn |
37 103 |
22 838 |
22 838 |
41 639 |
22 568 |
22 568 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko |
38 240 |
21 561 |
21 561 |
42 937 |
25 077 |
25 077 |
W Siodle |
39 986 |
21 384 |
21 384 |
39 928 |
25 328 |
25 328 |
Monster High |
43 627 |
17 900 |
17 900 |
67 431 |
33 056 |
33 056 |
W czerwcu 2015 roku sprzedaż ogółem liderującego tytułu „Zabawy i Marzenia z Barbie” wyniosła 50 733 egz., po spadku w porównaniu do czerwca 2014 roku o 8,80 proc. Drugi był „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska), który awansował z miejsca czwartego (46 402 egz.; wzrost o 32,29 proc. - największy w zestawieniu).
Natomiast z drugiej na trzecią lokatę spadł magazyn „Księżniczka” (Egmont Polska; 41 287 egz.; w dół o 0,07 proc.).
Zaś najwięcej w tym ujęciu stracił „Violetta Oficjalny Magazyn” (również Egmont Polska) - było to 35,11 proc. do poziomu 26 002 egz.
Magazyny „Ben 10 Magazyn”, „Cartoon Network Magazyn”, „Lego. Legends of Chima”, „Magazyn Mia and Me”, „Magazyn Minimini”, „Scooby Doo!” i „W Siodle” miały łączone wydania czerwcowo-lipcowe. Ich dane pojawią się w ZKDP za miesiąc.
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
70 000 |
50 733 |
50 733 |
70 000 |
55 627 |
55 627 |
Mój Kucyk Pony |
58 205 |
46 402 |
46 402 |
55 000 |
35 076 |
35 076 |
Księżniczka |
55 189 |
41 287 |
41 287 |
55 000 |
41 316 |
41 316 |
Świnka Peppa Magazyn |
42 971 |
30 477 |
30 477 |
44 968 |
29 643 |
29 043 |
Lego Friends. Magazyn |
49 841 |
28 845 |
28 845 |
- |
- |
- |
Violetta Oficjalny Magazyn |
50 000 |
26 002 |
26 002 |
55 000 |
40 068 |
40 068 |
Kubuś i Przyjaciele |
36 000 |
22 309 |
22 309 |
43 000 |
28 741 |
28 741 |
Auta |
40 000 |
19 437 |
19 437 |
45 000 |
23 770 |
23 770 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I półroczu. „Monster High” o 46 proc. w dół