Kellogg przejmuje od P&G markę Pringles za 2,7 mld USD
Firma Kellogg za 2,7 miliarda dolarów kupi od koncernu Procter & Gamble markę chipsów ziemniaczanych Pringles.
Dzięki przejęciu Pringles firma Kellogg, znana do tej pory przede wszystkim z produkcji płatków śniadaniowych (m.in. Corn Flakes) gdzie jest globalnym liderem, chce uzyskać podobną pozycję na rynku przekąsek.
W ubiegłym roku marka chipsów, których charakterystyczną cechą są opakowania w postaci tekturowych tub, wygenerowała przychód w wysokości 1,5 miliarda dolarów.
Procter & Gamble ostatecznie wycofuje się z branży spożywczej i zamierza skoncentrować się na produktach FMCG. Wcześniej koncern negocjował warunki sprzedaży Pringles z firmą Diamond Foods, ale umowa nie doszła do skutku.
Kellogg i Procter & Gamble spodziewają się, że transakcja zostanie sfinalizowana latem bieżącego roku. Wymagane są do tego jeszcze zgody rynkowych regulatorów.
Dołącz do dyskusji: Kellogg przejmuje od P&G markę Pringles za 2,7 mld USD