SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jolanta Kaczmarek, prezes zarządu Radia dla Ciebie

Z Jolantą Kaczmarek, prezes zarządu Radia dla Ciebie, rozmawiamy o kłopotach finansowych rozgłośni oraz planach najbliższe miesiące.

Krzysztof Lisowski: Z czego wynikają dość istotne zmiany związane z wprowadzeniem nowej struktury w Radiu dla Ciebie?

Jolanta Kaczmarek, prezes zarządu Radia dla Ciebie:
Wprowadzone zmiany są powrotem do klasycznych wzorców opartych o istnienie i pracę redakcji. Dyrektor programu wraz z kierownikami poszczególnych redakcji opracowuje koncepcję oferty merytoryczno-formalnej pasm i audycji, które składają się na ostateczny kształt programu. Poprzednia struktura, przy 3-osobowym zarządzie spółki, kompetencje dotyczące zawartości oferty programowej łączyła z funkcją członka zarządu. W strukturze funkcjonowały sekcje: wydawców, reporterów, korespondentów, prowadzących itp. Obecny podział pozwala na zachowanie autonomii przez program, a współpraca dziennikarzy w ramach redakcji specjalizujących się w informacji, publicystyce, reportażu czy muzyce wzmacnia i integruje poszczególne zespoły  oraz zapewnia pełne wykorzystanie kompetencji i umiejętności dziennikarzy, co bez wątpienia znajdzie odzwierciedlenie w propozycjach projektów antenowych.

Czy przygotowujecie jakieś nowości programowe, które przyciągną słuchaczy do odbiorników radiowych od września?

Przygotowujemy jesienną  ramówkę, która będzie skonstruowana zgodnie z przedstawionymi przez kierownictwo spółki założeniami. Jesteśmy stacją o zasięgu regionalnym. Radio dla Ciebie w ofercie programowej zawierać będzie zdecydowanie więcej informacji z regionu. Na to się głównie nastawiamy i to będzie nas wyróżniać na tle innych stacji. Pracujemy nad spójnym brzmieniem anteny, nad własnym stylem, dzięki któremu będziemy rozpoznawani przez słuchacza.

Jaki macie plan dotyczący poziomu słuchalności? Jaki pułap chcecie osiągnąć za rok?

Wyznaczyliśmy sobie cele oparte o konkretny wskaźnik procentowy. Przez najbliższy rok chcemy zwiększyć słuchalność o około 10 procent. Chcemy więc odzyskać słuchaczy, których stacja utraciła przez nietrafione propozycje poprzedniego kierownictwa oraz pozyskać nowych.

Jak Pani ocenia sytuację, w której państwo jako nowy zarząd zastali RDC w maju b.r.?

Z badań wynika, że w ciągu ostatniego roku stacja straciła siedem tysięcy słuchaczy. W zarządzaniu spółką w krótkim czasie było dużo zmian personalnych. Rotacje i niepewność  nie służą stabilizacji. Wspomniana sytuacja uniemożliwia wypracowanie i wdrożenie kilkuletnich strategii. Zespół pracował w atmosferze, która nie sprzyjała kreatywności
wyrażonej w możliwości realizowania własnych pomysłów.

Poprzedni zarząd pozostawił RDC w kłopotach finansowych. Mają Państwo jakąś receptę na poprawę finansów stacji?

Zarząd poprzedniej kadencji zakończył rok 2010 z dużą stratą, która powoduje znaczne naruszenie kapitału rezerwowego spółki. Niewłaściwie prowadzona przez lata polityka kadrowa wymusza na spółce wiele zobowiązań finansowych. Dodatkowo w 2011 r. sytuację finansową pogarsza ok. 20-procentowy spadek wpływów abonamentowych w stosunku do  roku ubiegłego. Stacja ma ogromne potrzeby techniczne. Występuje konieczność zakupu systemu do emisji, rotacji i archiwizacji. Taka sytuacja nie sprzyja rozwojowi. Ograniczamy wydatki do niezbędnego minimum i zmniejszamy koszty. Pracujemy nad ofertą programową, która przyciągnie do nas słuchaczy i klientów reklamowych. Planujemy, że w 2012 roku uspokoimy sytuację finansową spółki na tyle, aby można było planować rozwój. Nasza letnia ramówka spotkała się z bardzo życzliwym przyjęciem reklamodawców. Wiele zaproponowanych na czas wakacji audycji zyskało sponsora. Jesteśmy przekonani, że podobnie będzie w przypadku naszych jesiennych propozycji.

Czy planujecie „ściągnąć” do stacji jakieś znane nazwiska od września?

Dziś w zespole Radia dla Ciebie pracują znakomici i popularni dziennikarze (m.in. Artur Orzech, Marek Wiernik, Teresa Drozda, Robert Łuchniak czy Anna Karna), którzy cieszą się ogromną sympatią i zaufaniem naszych słuchaczy. Zwłaszcza w ostatnim czasie mamy też propozycje współpracy od osób związanych w telewizją bądź innymi stacjami radiowymi, nie wykluczone, że będziemy z tych propozycji korzystać.

O rozmówcy
Jolanta Teresa Kaczmarek – absolwentka WSP im. J. Kochanowskiego w Kielcach oraz Studiów Podyplomowych SGH. W latach 2002 - 2007 pracowała w Polskim Radio w Warszawie jako dyrektor biura promocji.

Dołącz do dyskusji: Jolanta Kaczmarek, prezes zarządu Radia dla Ciebie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KBR
Jeśli ktoś mówi, że chce zwiększyć słuchalność RdC do 10 % to wystawia sobie świadectwo określonych kompetencji w branży.
20 12
odpowiedź
User
Nie 10 a o 10.
Zgadza się RDC ma 1,1% i nagle ma się z tego zrobić 10%. Chyba że ta pani chce zwiększyć słuchalność o 10% czyli do 1,2 %.
20 12
odpowiedź
User
pustelnik
Błagam! Pani Jola - jeśli już to pracowała w Polskim Radiu . "U" na końcu, a nie "O"

Biednie, biednie, tylko co na to Zbigniew Wodecki? Refundację z urzędu Pracy ma czy co? Non profit pracuje?

Pańskie jaja na Myśliwieckiej parterze.
20 12
odpowiedź