Jarosław Gugała i Piotr Kraśko w kampanii „Trzy kolory” (wideo)
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie rozpoczął główną część kampanii edukacyjnej „Trzy kolory”. Ambasadorami akcji są szefowie najważniejszych telewizyjnych programów informacyjnych: Jarosław Gugała z „Wydarzeń” Polsatu i Piotr Kraśko z „Wiadomości” TVP1.
Główny spot z kampanii „Trzy kolory” pokazuje zderzenie na warszawskiej ulicy samochodu z autobusem spowodowane przez kierowcę pierwszego pojazdu, który starając się przejechać przez skrzyżowanie w ostatnim momencie palenia się żółtego światła sygnalizacji, tak naprawdę wjeżdża, gdy pali się już czerwone. W kolizji cierpią przede wszystkim pasażerowie autobusu, symbolizowani przez pluszowe misie.
Na koniec klipu Jarosław Gugała, dyrektorem informacji i publicystyki w Telewizji Polskiej kierujący m.in. redakcją „Wydarzeń”, przypomina, że w sygnalizacji drogowej są tylko trzy kolory: zielony, żółty i czerwony. Ma to uświadamiać kierowcom, że nie warto wjeżdżać na skrzyżowanie, gdy pali się już żółte światło.
Oprócz tego spotu przygotowano zabawny animowany klip, skierowany do najmłodszych kierowców, jeżdżących np. skuterami. Został w nim wykorzystany głos Piotra Kraśki, redaktora naczelnego „Wiadomości” TVP1.
Trzecim ambasadorem akcji miał być Kamil Durczok, do niedawna redaktor naczelny „Faktów” TVN, jednak zrezygnowano z jego udziału po oskarżeniach o mobbing pod jego adresem w publikacjach tygodnika „Wprost” (więcej na ten temat).
- Nie chcieliśmy robić kolejnej kampanii martyrologicznej, epatującej krwią, ponieważ mamy wrażenie, że odbiorcy uodpornili się już na takie przekazy - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Adam Sobieraj, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Spoty będą emitowane w telewizji (w kanałach z oferty Polsatu), internecie oraz na ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej (metrze, autobusach i tramwajach) w Warszawie. Uruchomiono też serwis internetowy 3kolory.waw.pl, a od połowy marca trwa już konkurs wiedzy o zasadach ruchu drogowego realizowany wspólnie z Radiem Kolor. Kampania z różną intensywnością będzie prowadzona do końca br. (przede wszystkim przy okazji kolejnych eventów).
Koncepcję akcji we własnym zakresie przygotował Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Realizacją spotów zajął się dom produkcyjny Psycho-Media.
Dołącz do dyskusji: Jarosław Gugała i Piotr Kraśko w kampanii „Trzy kolory” (wideo)
I prosiłbym nie kasować komentarza :)