SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak sztuczna inteligencja zmienia reklamę cyfrową. „CTV elementem omnichannelu”

Na rynku technologii reklamowych coraz ważniejsze są narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Pomagają analizować rosnącą liczbę danych i realizować kampanie omnichannelowe, obejmujące też connected tv. - Sztuką jest umieć wykorzystać modele AI skutecznie i w sposób bezpieczny dla użytkownika i dla marki - podkreślił Jarosław Łuczka, product owner adQuery, na konferencji portalu Wirtualemedia.pl „Brand New(s). Media, Technologie, Marketing i PR”.

Jarosław Łuczka, product owner adQuery, na konferencji „Brand New(s). Media, Technologie, Marketing i PR”, fot. I. Rek Jarosław Łuczka, product owner adQuery, na konferencji „Brand New(s). Media, Technologie, Marketing i PR”, fot. I. Rek

W mijającym roku nie pojawiły się tak spektakularne usługi internetowe oparte najnowszych technologiach jak choćby ChatGPT, ale to nie znaczy, że w tym obszarze mało się działo. - Mam wrażenie, że wszystko przyspiesza. Cały świat zmienia się, można powiedzieć, w ciągu półrocza - mówił Jarosław Łuczka, product owner adQuery, na konferencji „Brand New(s). Media, Technologie, Marketing i PR” portalu Wirtualnemedia.pl

- Technologia przyspiesza i jest coraz bardziej wymagająca dla nas, dla twórców technologii, dla product ownerów, bo musimy dostarczać coraz lepsze rozwiązania naszym reklamodawcom - podkreślił.

Na rynku marketingowym coraz ważniejszą rolę odgrywają narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, niewidoczne z punktu widzenia odbiorców. - Kiedy dany użytkownik widzi reklamę, to zwykle „pod spodem” bardzo dużo dzieje pod kątem technologii obsługujących dane. Trzeba umieć te dane w odpowiedni sposób zagregować, wykorzystać i w odpowiedni sposób serwować użytkownikowi reklamę - wyliczył Łuczka.

CTV jako część omnichannelu

Mimo kolejnych regulacji dotyczących prywatności i przetwarzania danych w internecie, wydawcy i firmy marketingowe mają do dyspozycji ogromne ilości danych. - Coraz więcej o nas wiadomo, bo dużo danych zostawiamy. Weźmy LinkedIn, który jest platformą biznesową: wymiany myśli, informacji, insightów. LinkedIn też zasila modele AI-owe danymi - zauważył menedżer z adQuery. - Sztuką jest umieć wykorzystać modele AI skutecznie i w sposób bezpieczny dla użytkownika i dla marki - zaznaczył.

Wyzwaniem przy analizie danych o zachowaniach internautów jest to, że z sieci korzystamy już nie tylko na komputerach, smartfonach i tabletach, lecz także telewizorach smart tv (CTV) oraz innych urządzeniach smart, na stałe podłączonych do internetu. Zdaniem Jarosława Łuczki to szczególnie istotne w przypadku treści wideo na CTV, ponieważ to kanał komunikacji mocno zyskujący na znaczeniu dla reklamodawców.

- Sztuką jest umieć połączyć CTV jako element całej komunikacji wideo, omnichannelu w taki sposób, żeby to było bezpieczne dla marki, precyzyjne i żeby ten kanał w odpowiedni sposób współpracował z innymi komunikatami. W adQuery nad tym pracowaliśmy, pracowaliśmy, aż wypracowaliśmy, więc jesteśmy zadowoleni - podkreślił menedżer.

Firma zdecydowała się utworzyć własny dział odpowiadający za AI, chociaż to trudniejsze od korzystania z usług zewnętrznych podmiotów. - Po to żeby móc reagować szybko, skutecznie, a przede wszystkim, żeby to było odpowiednio jakościowe. Nie chcę wchodzić w szczegóły techniczne, ale praca z AI-owcami, czy nawet praca na modelach AI-owych, jest trudnym zagadnieniem - przyznał Łuczka.

AI nie tylko w marketingu

Sztuczna inteligencja wkracza do wielu różnych branż, co było widać chociażby na niedawnej konferencji Web Summit, ale nie wszędzie wypracowano już dobre modele biznesowe. - Asystenci AI w każdej właściwie sferze życia: w edukacji, zdrowiu, finansach, w naturalny sposób również w marketingu, Po prostu las tych stoisk, startupów. Natomiast co jest bardzo ciekawe: nie wszyscy potrafią umiejętnie zdefiniować swój biznes w kategoriach wyróżnika na rynku: czym ja się różnię od innych biznesów, dlaczego moje rozwiązanie jest na tyle unikalne, że no właśnie ktoś chciałby zainwestować, ktoś chciałby zostać klientem - zauważył menedżer z adQuery.

- Wszyscy odmieniają AI przez każde przypadki, natomiast nie wszyscy chyba potrafią skutecznie wykorzystywać te narzędzia w projektach - ocenił.

Co w technologiach marketingowych może wydarzyć się w nadchodzącym roku? Prognozowanie jest o tyle trudniejsze, że koniunktura na całym rynku reklamowym zależy od sytuacji geopolitycznej, od paru lat niestabilnej.

- Omnichannel cały czas będzie bardzo ważnym elementem. CTV też na pewno będzie się rozwijało, a bycie eko będzie tematem, który będzie dotykał bardzo dużo firm - wskazał Jarosław Łuczka. - Myślę, że to będzie bardzo ciekawy rok, na pewno nie nudniejszy niż 2024 - podkreślił.

Dołącz do dyskusji: Jak sztuczna inteligencja zmienia reklamę cyfrową. „CTV elementem omnichannelu”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl