Internet odczuwa spowolnienie gospodarcze
Największe portale internetowe nie odczuwają spadku wpływów reklamowych. Ich przedstawiciele zauważają jednak, że dynamika wzrostu przychodów w pierwszych miesiącach tego roku nie była tak duża jak w poprzednich latach.
INTERIA.PL
Spadku wpływów reklamowych w pierwszym kwartale 2009 roku nie
odczuł portal Interia.pl.
- Kryzys ma jednak wpływ na dynamikę wzrostu wpływów
reklamowych, która nie jest już tak duża, jak przed rokiem - mówi
portalowi Wirtualnemedia.pl, Tomasz Jażdżyński,
prezes Interia.pl. Sytuacja ta nie wpłynęła jednak na obniżenie cen
zamieszczanych w portalu reklam.
- Zaletą reklamy internetowej jest bowiem duża elastyczność cen i
możliwość dostosowywania ich do określonych potrzeb i sytuacji,
cennik nie jest tak sztywny jak w przypadku reklamy telewizyjnej -
dodaje Jażdżyński.
Podkreśla, że ostateczny kształt oferty jest zawsze wynikiem
indywidualnych rozmów i ustaleń z klientem.
o2.pl
- Portal nie odczuwa skutków kryzysu, internet wydaje się "wyspą
szczęśliwości" w całej panoramie mediów - mówi Michał
Brański, członek zarządu o2.pl.
- W dwóch pierwszych miesiącach 2009 roku odnotowaliśmy wzrosty
przychodów na średnim poziomie 26% rok do roku - dodaje.
Zarząd o2.pl na podstawie rozmów prowadzonych z największymi
klientami jest spokojny o wyniki finansowe w tym roku.
- Branże FMCG, telekomy, banki... . Ci klienci myślą o marketingu
długoterminowo, mają doświadczenia z poprzednich recesji, zachowują
spokój - tłumaczy Brański. Dodaje, że o2.pl nie planuje modyfikacji
cennika.
WP.PL
Wirtualna Polska zwraca uwagę na spadek dynamiki wzrostu przychodów
z reklamy. - Staramy się jednak skutecznie konkurować na coraz
trudniejszym rynku, głównie jakością produktu oraz wysokim
standardem obsługi - mówi Arkadiusz Stępkowski,
kierownik biura reklamy WP. W odpowiedzi na kryzys WP uruchomiła
multimedialną sieć premium Adtotal oraz przeprowadziła zmiany
organizacyjnie w portalu. - Dzięki nim możemy zaproponować
reklamodawcom usługę full-service - tłumaczy Stępkowski.
Mimo tych zmian cennik reklam nie został zmieniony. Zostały
natomiast wprowadzone nowe rozwiązania (m.in: nowe produkty
reklamowe w tym reklama behawioralna). - Ciekawym rozwiązaniem jest
też coraz częściej wykorzystywany przez klientów video mailing -
przyznaje kierownik biura reklamy.
Wirtualna Polska, zgodnie z obowiązującym trendem, stawia podobnie
jak inne portale na reklamy efektywnościowe.
ONET.PL
- Obecne, tylko czasowe naszym
zdaniem, spowolnienie wzrostu przychodów z reklamy display'owej,
jest rekompensowane przez biznesy, które dynamicznie rosną, takie
jak Zumi czy Sympatia - tłumaczy portalowi WirtualneMedia.pl
rzecznik prasowy Grupy Onet.pl Paweł Klimiuk.
Z danych właściciela serwisu wynika, że Zumi od początku roku
odnotował 30 proc. wzrost klientów niż miało to miejsce rok temu, a
Sympatia w styczniu 2009 roku ponad 40 proc. wzrost przychodów. - W
dziedzinie display'u współpracując z domami mediowymi i agencjami
interaktywnymi obsługującymi budżety największych reklamodawców,
jak również bezpośrednio z dużymi firmami i sektorem MSP możemy
kreować unikalne projekty budujące przewagę konkurencyjną naszych
klientów w komunikacji interaktywnej - dodaje Klimiuk.
Grupa Onet.pl dynamicznie rozwija dedykowane rozwiązania i projekty
stanowiące główny filar strategii w obszarze komunikacji
internetowej.
Rzecznik prasowy przyznaje, że zauważalne jest duże zainteresowanie nowymi produktami powstającymi w obszarze konwergencji Internetu i telewizji. Onet i TVN łączą nie tylko doświadczenie, ale także i produkty. Zlecenia na reklamę w TVN, które jednocześnie wykorzystują kampanie w Onet otrzymały specjalny rabat 5% na pierwszą połowę roku. Oferta dotyczy tylko spotów reklamowych w stacjach Grupy TVN i Wideo-ad w Onet. - Zależy nam żeby rozwiązania oferowane przez Grupę miały nie tylko wymiar kosztowy, ale również przyczyniały się do lepszego odwzorowania roli mediów w nowoczesnej komunikacji z Klientami którzy konsumują oba media - podsumowuje Paweł Klimiuk.
Dołącz do dyskusji: Internet odczuwa spowolnienie gospodarcze
http://tytuly-gospodarcze.blogspot.com