Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera
Połowa największych firm w polskiej branży marketingowej zanotowała w ub.r. wzrost przychodów i liczby zatrudnienia, jeszcze więcej prognozuje taki wzrost w najbliższym roku. Przeciętne wynagrodzenie zwiększyło się o 3 proc., a przeciętna stawka godzinowa - o 2 proc.
Z badania zleconego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wynika, że dokładnie 50 proc. firm należących do organizacji w ub.r. zanotowało wzrost wpływów, podczas gdy w połowie ub.r. prognozowało to 72 proc. Jednocześnie zmalały przychody 16 proc. firm (zakładało to tylko 6 proc.), a aż 23 proc. nie podały swoich wyników.
Marketingowcy z optymizmem patrzą w najbliższą przyszłość - aż 83 proc. podmiotów zakłada, że w br. osiągną wzrost wpływów, a ich spadek prognozuje tylko 7 proc.
Przychody firm członkowskich SKM SAR |
||||
przychody |
wzrost |
brak zmian |
spadek |
nie ujawniamy |
prognoza 2015 |
72% |
17% |
6% |
6% |
wykonanie 2015 |
50% |
11% |
16% |
23% |
prognoza 2016 |
83% |
10% |
7% |
2% |
Również połowa firm członkowskich SAR zanotowała w zeszłym roku wzrost liczby pracowników, a 16 proc. - spadek (prognozowało go tylko 6 proc.).
Aż 71 proc. spółek ocenia, że w br. nastąpi u nich dalszy wzrost zatrudnienia, natomiast spadek zakłada tylko 5 proc.
Zmiany liczby pracowników firm członkowskich SKM SAR |
||||
zatrudnienie |
wzrost |
brak zmian |
spadek |
nie ujawniamy |
prognoza 2015 |
47% |
36% |
8% |
8% |
wykonanie 2015 |
50% |
30% |
16% |
5% |
prognoza 2016 |
71% |
24% |
5% |
2% |
Przeciętna płaca całkowita (obejmująca pensję gwarantowaną oraz premie, prowizje i honoraria zmienne) pracownika branży marketingowej zwiększyła się w skali roku o 3 proc.
W przypadku wynagrodzenia gwarantowanego (bez premii, prowizji i honorariów zmiennych) wzrost nastąpił dla 53 proc. analizowanych stanowisk, spadek dla 21 proc., a średnie stawki nie zmieniły się dla 26 proc. Spośród badanych funkcji najwyższe przeciętne wynagrodzenia osiągali w ub.r. strategic managerowi (13 125 zł) i chief accountanci (13 tys. zł), a po 10-11 tys. zł zarabiali senior copywriterzy, senior art directorzy, research managerowie, HR managerowie, media managerowie i SEM team managerowie.
W tabeli prezentowane są wartości przeciętnych wynagrodzeń miesięcznych (rynkowa mediana), określonych jako płaca zapisana w umowie (brutto) - dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych, natomiast dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT).
Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN] |
|
ADMINISTRATION |
|
OFFICE MANAGER |
5 336 |
TELEPHONIST/RECEPTIONIST |
2 700 |
BRAND DESIGN |
|
DESIGNER |
5 750 |
PROJECT MANAGER / ACCOUNT EXECUTIVE / BRAND CONSULTANT |
7 500 |
CLIENT SERVICE |
|
ACCOUNT MANAGER |
7 000 |
ACCOUNT MANAGER WEB |
7 500 |
ACCOUNT EXECUTIVE |
4 985 |
ACCOUNT EXECUTIVE WEB |
5 000 |
SOCIAL MEDIA MANAGER |
6 800 |
SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE |
3 850 |
CREATIVE |
|
SENIOR COPYWRITER |
11 000 |
COPYWRITER |
6 703 |
SENIOR ART DIRECTOR |
11 000 |
ART DIRECTOR |
7 900 |
GRAPHIC DESIGNER |
6 000 |
DTP OPERATOR |
6 090 |
DIGITAL |
|
RESEARCH MANAGER |
11 000 |
ECONOMETRICS ANALYST |
7 100 |
RESEARCHER |
5 700 |
INFORMATION ARCHITECT |
6 310 |
PROGRAMATIC SPECIALIST |
6 300 |
MOTION DESIGNER/ANIMATOR |
7 250 |
PERFORMANCE SPECIALIST |
5 500 |
WEB DEVELOPER/PROGRAMMER |
6 367 |
EVENT MANAGEMENT |
|
EVENT MANAGER |
6 210 |
FINANCE & ACCOUNTING |
|
CHIEF ACCOUNTANT |
13 000 |
ACCOUNTANT |
5 000 |
HUMAN RESOURCES |
|
HUMAN RESOURCES MANAGER |
11 290 |
HUMAN RESOURCES SPECIALIST/ INTERNAL PR |
5 850 |
IT ADMINISTRATION & DEVELOPMENT - INTERNAL |
|
IT SPECIALIST (ADMINISTRATOR) |
6 850 |
MEDIA |
|
MEDIA MANAGER |
10 000 |
MEDIA PLANNER |
6 750 |
BUYER |
5 000 |
TRAINEE (Media Assistant) |
2 975 |
SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB |
7 700 |
MEDIA PLANNER/BUYER |
5 500 |
PR SERVICES - EXTERNAL |
|
PR MANAGER |
7 910 |
PR EXECUTIVE |
4 043 |
PRODUCTION |
|
PRINT PRODUCER |
6 225 |
BROADCAST PRODUCER |
7 000 |
DIGITAL PRODUCER |
8 850 |
SEM |
|
SEM TEAM MANAGER |
10 200 |
SEM SPECIALIST |
5 500 |
STRATEGY PLANNING |
|
STRATEGIC PLANNER |
7 000 |
STRATEGIC PLANNER WEB |
9 160 |
STRATEGIC MANAGER |
13 125 |
TRAFFIC |
|
TRAFFIC SPECIALIST |
4 730 |
Dołącz do dyskusji: Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera
jeszcze jakiś dowcip z rana poproszę :D