SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Hiszpania - Portugalia hitem 1/8 RPA 2010, ponad 90 mln z reklam

Najchętniej oglądanym pojedynkiem 1/8 finałów Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA był mecz Hiszpania – Portugalia, który zgromadził w TVP ponad 4,5 mln widzów.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że powyżej 4 mln widzów zgromadziły także mecze Niemcy-Anglia i Brazylia-Chile. Średnia oglądalność spotkań tej fazy (na antenach TVP1 i TVP2) wyniosła  3,19 mln widzów, a średni udział w rynku wyniósł 31,61 proc. udziału w grupie 4+ oraz 34,43 proc. udziału w grupie 16-49.
 

MUNDIAL 2010 (16 - 49)
    Data AMR SHR % SHR %
URUGWAJ - KOREA TVP1 26-06-2010 2066880 28,13% 28,13%
USA - GHANA TVP2 26-06-2010 3468293 30,12% 29,71%
NIEMCY - ANGLIA TVP2 27-06-2010 4021349 44,25% 49,08%
ARGENTYNA - MEKSYK TVP2 27-06-2010 3600478 25,51% 29,25%
BRAZYLIA - CHILE TVP1 28-06-2010 4029877 31,33% 34,39%
HOLANDIA - SLOWACJA TVP2 28-06-2010 2184728 30,68% 37,15%
HISZPANIA - PORTUGALIA TVP1 29-06-2010 4436262 35,33% 38,75%
PARAGWAJ - JAPONIA TVP2 29-06-2010 2144553 30,08% 33,36%
średnio     3186833 31,61% 34,43%


Dodatkowe 190 tys. osób oglądało rozgrywki w TVP Sport. Na tej antenie największą widownię zgromadził mecz Niemcy – Anglia (265 tys. widzów i 2,89 proc. udziału). Mundial transmitowany jest też na antenie TVP HD, ale stacja ta nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement. 

MUNDIAL 2010 (16 - 49)
    Data AMR SHR % SHR %
URUGWAJ - KOREA TVP Sport 26-06-2010 155303 2,11% 1,95%
USA - GHANA TVP Sport 26-06-2010 130672 1,13% 1,23%
NIEMCY - ANGLIA TVP Sport 27-06-2010 262561 2,89% 2,64%
ARGENTYNA - MEKSYK TVP Sport 27-06-2010 250312 1,77% 2,07%
BRAZYLIA - CHILE TVP Sport 28-06-2010 157409 2,21% 2,87%
HOLANDIA - SLOWACJA TVP Sport 28-06-2010 216712 1,69% 2,14%
HISZPANIA - PORTUGALIA TVP Sport 29-06-2010 131298 1,84% 2,79%
PARAGWAJ - JAPONIA TVP Sport 29-06-2010 261047 2,08% 2,55%
średnio     189511 1,88% 2,18%


Zarówni TVP1 jak i TVP2 w trakcie emisji spotkań 1/8 finałów były zdecydowanymi liderami rynku. Mecze oglądali głównie mężczyźni (62 proc. widzów) oraz widzowie powyżej 45 roku życia. Mundial cieszy się zainteresowanie zarówno na wsi jak i w miastach. 

MUNDIAL 2010 ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 62,82% 130
  Kobiety 37,18% 72
Wiek  4-9 1,20% 20
   10-15 3,13% 45
  16 - 19 3,45% 60
  20 - 24 5,89% 72
  25 - 29 6,75% 76
  30 - 34 7,71% 94
  35 - 39 7,12% 100
  40 - 44 6,31% 98
  45 - 49 8,87% 125
  50 - 54 10,71% 130
  55 - 59 12,15% 160
  60+ 26,71% 137
Wlk. miasta Wieś 38,79% 100
  < 50 tys. 24,15% 100
  50-100 tys. 8,93% 104
  100-200 tys. 6,73% 84
  > 200 tys. 21,41% 105
Zawód Top management 7,69% 99
  Pracownicy średniego szczebla 17,10% 118
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 23,74% 117
  Emeryci 32,84% 132
  Inni 18,63% 57
Wykształcenie Podstawowe 50,49% 110
  Średnie 31,34% 106
  Wyższe 13,84% 121
  Inne 4,33% 33


Wpływy reklamowe przy Mundialu od jego startu wyniosły blisko 90 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). Mistrzostwa potrwają do 11 lipca br. 

Dołącz do dyskusji: Hiszpania - Portugalia hitem 1/8 RPA 2010, ponad 90 mln z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl