SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” i „DGP” w dół, „Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę

W listopadzie br. cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” i „Dziennika Gazety Prawnej” były o 15 proc. mniejsze niż rok wcześniej. O ponad 10 proc.  wzrosły przychody „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i „Faktu”.

Cennikowe wpływy reklamowe polskich dzienników (bez autopromocji) w listopadzie br. wyniosły 213,2 mln zł, czyli 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Liderująca pod tym względem „Gazeta Wyborcza” (Agora) kolejny miesiąc z rzędu zanotowała spadek przychodów reklamowych – w listopadzie „na papierze” zarobiła z reklam 13,3 proc. mniej niż w tym samym miesiącu 2009 roku.

Również następna w zestawieniu „Polska The Times” (Polskapresse) osiągnęła mniejsze wpływy reklamowe (o 4 proc.) niż w listopadzie ub.r. W przypadku „Metra” (Agora) spadek tych przychodów wyniósł 8 proc., a w przypadku „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – 15,4 proc. Jednak najmocniej – o 21,5 proc. – zmniejszyły się w skali roku wpływy reklamowe „Dziennika Polskiego”.

Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) w listopadzie br. „na papierze” zarobiła z reklam niecałe 19 proc. więcej niż rok wcześniej, „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) – 14,5 proc. więcej, a „Fakt” (Ringier Axel Springer) – 13,5 proc. więcej. Nieco niższe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały „Super Express” (niecałe 10 proc.), „Echo Miasta” (9,5 proc.) i „Express Bydgoski” (8 proc.). 

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
  XI.2010 XI.2009
Gazeta Wyborcza 65 551 058 zł 75 575 606 zł
Polska The Times 27 601 066 zł 28 757 660 zł
Fakt 23 486 223 zł 20 698 488 zł
Rzeczpospolita 19 213 625 zł 16 151 708 zł
Metro 9 408 388 zł 10 226 420 zł
Dziennik Gazeta Prawna 9 403 657 zł 11 113 177 zł
Super Express 9 366 497 zł 8 523 850 zł
Puls Biznesu 4 514 360 zł 3 937 605 zł
Express Bydgoski 3 854 251 zł 3 557 228 zł
Echo Miasta 3 822 341 zł 3 487 552 zł
Dziennik Polski 3 123 579 zł 3 975 826 zł
monitorowane tytuły razem 213 213 797 zł 220 361 468 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „DGP” w dół, „Rzeczpospolita” i „Fakt” w górę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
Rzepie idzie świetne a chcą ją likwidować
Skandal!
0 0
odpowiedź
User
Wałęsa medialny
trzeba więcej uciąć dziennikarzom. najlepiej nich dopłacają do publikowanych pod swoim nazwiskiem artykułów. od razu poprawi się jakość tekstów i reklamodawcy zapłacą każdą cenę za umieszczenie swoich reklam wśród takich arcydzieł. no jeszcze studenci mogą się wykazać i zamiast czesnego w szkołach dziennikarskich, po których pracy nie dostaną mogą od razu złożyć daniny wydawcom.
0 0
odpowiedź
User
dyro
Ludzie odwracają się od propagandowych gadzinówek i pism robionych nieudolnie. Liczy się uczciwość i profesjonalizm, co zresztą idzie w parze. Kilka dni temu byłem w znanym salonie samochodowym - w poczekalni którego stał od dawna telewizor z TVN24. Tym razem był na nim Polsat News. Gdy zapytałem z uśmiechem o przyczynę tej zmiany, szef salonu powiedział\: "Klienci się skarżyli, a my też już mamy dość tej zakłamanej propagandy, więc nie będzie u nas TVN24, ani Gazety Wyborczej na stoliku". Naprawdę byłem zaskoczony tą odpowiedzią - ludzie zaczynają przeglądać na oczy.
0 0
odpowiedź