Zmiany w kierownictwie Gazeta.pl: Bartosz Raj szefem newsroomu, Piotr Pietrzak przychodzi z Nike
Od października br. szefem powiększonego newsroomu Gazeta.pl będzie Bartosz Raj. Głównymi kategoriami tematycznymi będą zarządzać pracujące już w Agorze Marlena Jezierska i Anna Budyńska, a także Piotr Pietrzak, który poprzednio był związany z Nike Poland.
W powiększonym newsroomie Gazeta.pl będą razem pracowały redakcje serwisów newsowych: Wiadomości.Gazeta.pl, gospodarczo-technologicznego Next.Gazeta.pl, Kultura.Gazeta.pl i rozrywkowego Buzz.Gazeta.pl. Szefem newsroomu zostanie Bartosz Raj.
Poprzednio Raj przez pięć lat był redaktorem naczelnym i szefem newsroomu Sport.pl, odpowiadał m.in. za aplikację mobilną Sport.pl Live. Wcześniej pracował m.in. jako zastępca redaktora naczelnego dziennika „Metro”.
Zwolnione przez Bartosza Raja stanowisko redaktora naczelnego Sport.pl obejmie Paweł Wilkowicz.
Z kolei biznesem Sport.pl będzie teraz zarządzał Piotr Pietrzak (na zdjęciu poniżej), który dołączy do zespołu Agory po trzech latach pracy jako dyrektor marketingu Nike Poland. W latach 2014-2015 Pietrzak był dyrektorem zarządzającym Sportfive Polska, a wcześniej przez sześć lat pracował w polskim oddziale Havas Sports & Entertainment. Ogółem w branży komunikacji oraz marketingu sportowego ma 15 lat doświadczenia.
Marlena Jezierska, poprzednio szefowa biznesu Sport.pl, będzie teraz zarządzać rozwojem biznesowym lifestyle w Gazeta.pl. Ma skoncentrować się na rozwoju serwisów kulinarnych oraz Zdrowie.Gazeta.pl, MyFitness.pl i eDziecko.pl. Jezierska jest związana z Agorą od trzech lat, pracowała też w tej firmie w latach 2007-2013, m.in. jako dyrektor projektu Euro 2012 oraz dyrektor ds. sportu amatorskiego i CSR. W latach 2013-2015 była związana z Ringier Axel Springer Polska (była dyrektor zarządzającą marki „Przegląd Sportowy”), a wcześniej pracowała m.in. w departamencie marketingu i sprzedaży Polskiej Telefonii Cyfrowej (obecnie T-Mobile Polska).
Marzena Szkolak (na zdjęciu poniżej), poprzednio odpowiedzialna za treści w serwisach lifestyle'owych Gazeta.pl, została zastępczynią Pawła Stremskiego, dyrektora programowego Gazeta.pl. Na nowym stanowisku skupi się na współtworzeniu polityki programowej portalu, prowadzeniu dużych projektów redakcyjnych i zarządzaniu bieżącą działalnością.
Z kolei Anna Budyńska będze odpowiadała w Gazeta.pl za treści premium, publikowane na stronie głównej, w wydaniu weekendowym i w serwisie Kobieta.Gazeta.pl. Jednocześnie nadal będzie redaktor naczelną Weekend.Gazeta.pl i kierownikiem ds. treści premium.
Budyńska pracuje w Gazeta.pl od początku ub.r. Przedtem przez osiem lat była związana z Ringier Axel Springer Polska. Przygotowywała tam dodatki tematyczne do „Newsweeka”, „Forbesa” i „Faktu” poświęcone m.in. medycynie, sportom ekstremalnym czy podróżom, a przez ostatni rok pracy zarządzała jednym z działów biura reklamy Media Impact Polska.
Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. strony i aplikacje Grupy Gazeta.pl zanotowały 16,12 mln realnych użytkowników i 608,7 mln odsłon, a sam portal Gazeta.pl - 10,24 mln użytkowników i 227,7 mln odsłon.
W pierwszej połowie br. wpływy segmentu internetowego Agory (obejmującego też m.in. firmę marketingu internetowego Yieldbird) wyniosły 86,7 mln zł (wobec 81 mln zł rok wcześniej), a zysk EBITDA wzrósł w skali roku z 8,7 do 10,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w kierownictwie Gazeta.pl: Bartosz Raj szefem newsroomu, Piotr Pietrzak przychodzi z Nike