Garden of Words produktowo dla IKEA
IKEA zakończyła przetarg na agencję PR do obsługi wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji produktowej w Polsce. Firma wybrała agencję Garden of Words, a w finale przetargu znalazły się jeszcze Albo Albo, Konkret PR, Monday PR i Multi Communications.
Otwarty przetarg ogłoszony został przez IKEA w kwietniu br. Do pierwszego etapu, wypełnienia ogólnego kwestionariusza o sobie (RFI - Request for Information), firma zaprosiła siedem agencji. Również inne firmy zainteresowane współpracą z IKEA mogły się zaprezentować, przesyłając krótką prezentację w dowolnej formie elektronicznej - na zapoznanie się z każdym zgłoszeniem IKEA zgodnie z zapowiedzią przeznaczyła 3 minuty. W efekcie zgłosiło się 58 agencji, z czego 16 zostało poproszonych o wypełnienie RFI.
Po przeanalizowaniu otrzymanych kwestionariuszy, IKEA podjęła decyzję o podziale tematycznym procesu przetargowego. Do kolejnego etapu część agencji została zaproszona w zakresie komunikacji produktowej, a część w zakresie komunikacji korporacyjnej i public affairs. Do obsługi produktowej wytypowanych zostało pięć agencji: Albo Albo, Garden of Words, Konkret PR, Monday PR i Multi Communications.
O wyborze zadecydowały przede wszystkim najwyższa jakość i kompleksowe przedstawienie propozycji działań komunikacyjnych, trafnie uwzględniających potrzeby i oczekiwania klientów IKEA, a także spójnych z wizją oraz podejściem firmy. Najlepsza okazała się Garden of Words. Pozostałe cztery agencje otrzymają gratyfikację finansową za zaangażowanie w przetarg.
- Wybraliśmy firmę, która wysłała swoje zgłoszenie w ramach otwartego przeglądu agencji. To pokazuje, że warto było zastosować to nietypowe rozwiązanie, dając szansę wszystkim firmom z rynku. Cieszę się, że zaowocowało to również dużą różnorodnością prezentacji agencji uczestniczących w procesie, dzięki czemu mieliśmy możliwość spojrzenia na rynek całościowo i wybrania partnera najlepiej odpowiadającego naszym potrzebom - mówi Joanna Religa, product communication manager IKEA Retail w Polsce.
Obecnie trwa przetarg na wybór agencji do obsługi działań IKEA w zakresie komunikacji korporacyjnej i public affairs. Jego rozstrzygnięcie planowane jest na lipiec.
Dołącz do dyskusji: Garden of Words produktowo dla IKEA