Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich
W styczniu 2015 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Playboy”, który ukazał się bez kalendarza. Zyskało tylko „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 58 703 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 14,23 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 38,50 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 794 egz. Spadek ten wynika głównie z tego, że w styczniu ub.r. tytuł ten dołączył kalendarz na 2014 roku, natomiast kalendarz na 2015 rok dołączono nie do numeru ze stycznia br., ale z grudnia ub.r.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 6,08 proc. do 29 952 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Zaś na czwarte miejsce z trzeciego spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 16,89 proc. do 27 464 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu br. zmalał o 11,85 proc. do poziomu 27 832 egz.
styczeń |
||||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 230 |
58 703 |
58 703 |
98 370 |
68 439 |
68 439 |
Playboy |
70 000 |
38 794 |
38 794 |
100 000 |
63 079 |
63 079 |
Logo |
65 700 |
31 788 |
29 952 |
58 000 |
30 007 |
28 235 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
27 464 |
27 464 |
65 000 |
33 097 |
33 047 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 998 |
30 498 |
27 832 |
53 986 |
34 389 |
31 573 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mogło „Logo” - było to 37,88 proc. Największy spadek, wynoszący 38,99 proc., odnotowało tutaj „CKM”.
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2015 |
grudzień 2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 230 |
58 703 |
58 703 |
97 300 |
49 843 |
49 843 |
Playboy |
70 000 |
38 794 |
38 794 |
99 780 |
57 997 |
57 997 |
Logo |
65 700 |
31 788 |
29 952 |
71 000 |
23 485 |
21 724 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
27 464 |
27 464 |
80 000 |
45 014 |
45 014 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 998 |
30 498 |
27 832 |
42 600 |
25 642 |
22 239 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich