SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich

W styczniu 2015 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Playboy”, który ukazał się bez kalendarza. Zyskało tylko „Logo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 58 703 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 14,23 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 38,50 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 794 egz. Spadek ten wynika głównie z tego, że w styczniu ub.r. tytuł ten dołączył kalendarz na 2014 roku, natomiast kalendarz na 2015 rok dołączono nie do numeru ze stycznia br., ale z grudnia ub.r. 

Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 6,08 proc. do 29 952 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Zaś na czwarte miejsce z trzeciego spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 16,89 proc. do 27 464 egz.

Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu br. zmalał o 11,85 proc. do poziomu 27 832 egz.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Men's Health Edycja Polska

98 230

58 703

58 703

98 370

68 439

68 439

Playboy

70 000

38 794

38 794

100 000

63 079

63 079

Logo

65 700

31 788

29 952

58 000

30 007

28 235

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

60 000

27 464

27 464

65 000

33 097

33 047

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

41 998

30 498

27 832

53 986

34 389

31 573

 

W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mogło „Logo” - było to 37,88 proc. Największy spadek, wynoszący 38,99 proc., odnotowało tutaj „CKM”.

Wirtualnemedia.pl

miesiąc

ZKDP

styczeń 2015

grudzień 2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Men's Health Edycja Polska

98 230

58 703

58 703

97 300

49 843

49 843

Playboy

70 000

38 794

38 794

99 780

57 997

57 997

Logo

65 700

31 788

29 952

71 000

23 485

21 724

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

60 000

27 464

27 464

80 000

45 014

45 014

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

41 998

30 498

27 832

42 600

25 642

22 239

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk
Proponuję naczelnych oraz wydawców na umowy śmieciowe wysłać. Spadek sprzedaży- do tytułu dopłacają. Zwyżka- dostają pensję, a nawet premię. Może wówczas przestaną dziennikarzy na śmieciówkach rżnąć na honorariach, gdyż jak widać do sukcesu sprzedażowego takie nie prowadzi, a jeleni ze szkół dziennikarstwa gotowych robić za pieczątkę ze stażu dawno zabrakło.
0 0
odpowiedź
User
Ciocia Jadzia
Z dzisiejszego Playboya zrobił się taki CKM, który z kolei stał się brawem. Kiepściutko... W tym pismach nie ma już co czytać...
0 0
odpowiedź
User
rff
jeszcze ze dwa lata i te infantylne świerszczyki dla zakompleksionych całkiem znikną... tak trzymać !
0 0
odpowiedź