„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą”
Niezmiennie najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach jest „Fakt”. Drugie miejsce zajmuje „Super Express”, a dopiero trzecia jest „Gazeta Wyborcza”. W I kwartale br. prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W pierwszych trzech miesiącach br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w samych kioskach i salonikach prasowych sprzedawał się średnio w liczbie 340 796 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,94 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 155 585 egz., notując spadek o 1,95 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 18,46 proc. i wyniosła 119 293 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,08 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała jednak będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której wynik spadł o 28,01 proc. do 20 590 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym nowym dziale Jedynki
Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 19,99 proc. do 1 663 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.
ZKDP |
I kwartał |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
344 642 |
344 642 |
340 796 |
3 611 |
359 043 |
359 043 |
355 174 |
3 765 |
Super Express |
157 118 |
156 398 |
155 585 |
813 |
160 256 |
159 536 |
158 686 |
850 |
Gazeta Wyborcza |
198 634 |
177 834 |
119 293 |
56 589 |
234 634 |
216 201 |
146 301 |
67 685 |
Przegląd Sportowy |
35 030 |
35 030 |
33 988 |
648 |
36 903 |
36 903 |
36 033 |
742 |
Gazeta Polska Codziennie |
21 187 |
21 180 |
20 590 |
155 |
29 234 |
29 234 |
28 602 |
128 |
Dziennik Gazeta Prawna |
63 159 |
53 382 |
17 172 |
26 979 |
78 594 |
56 389 |
19 189 |
29 086 |
Rzeczpospolita |
59 556 |
56 512 |
9 958 |
39 277 |
81 812 |
62 331 |
12 148 |
45 567 |
Puls Biznesu |
15 681 |
11 107 |
1 779 |
6 861 |
16 591 |
11 857 |
1 964 |
7 730 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 931 |
4 395 |
1 663 |
1 525 |
6 691 |
3 790 |
1 386 |
1 967 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą”