Facebook mówi nie darmowym Whopperom
Burger King zakończył kampanię, w ramach której użytkownicy serwisu społecznościowego Facebook mogli otrzymać darmową kanapkę Whopper w zamian za usunięcie 10 osób z listy znajomych.
Kilkanaście dni temu Burger King udostępnił aplikację "Whopper Sacrifice" do pobrania na stronie www.whoppersacrifice.com. Użytkownicy, którzy zdecydowali się na jej zainstalowanie, po wybraniu 10 znajomych do usunięcia, otrzymywali darmowego vouchera na kanapkę Whopper.
Popularność aplikacji była tak duża, że do czasu zakończenia kampanii 82.771 członków społeczności usunęło ze swoich list znajomych w sumie 233.906 użytkowników.
W przypadku kiedy użytkownik Facebooka usunie kogoś ze swojej listy znajomych, osoba ta nie otrzymuje o tym żadnego powiadomienia. Jednak aplikacja Burger Kinga tworzyła specjalne uaktualnienie, dzięki któremu taka osoba była informowana, że została "poświęcona dla darmowego Whoppera". Takim powiadomieniom sprzeciwił się Facebook, twierdząc że naruszają one politykę serwisu w zakresie prywatności użytkowników.
Portal zażądał od Burger Kinga usunięcia z aplikacji opisanego mechanizmu, ale sieć zdecydowała się na zakończenie przygotowanej przez agencję Crispin Porter + Bogusky kampanii zamiast jej kontynuowania z ograniczeniami.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Facebook mówi nie darmowym Whopperom