Wydawca „Teraz Rocka” pod bardzo negatywnym wpływem epidemii, straty serwisu TerazMuzyka.pl
Firma Advertigo, wydawca m.in. miesięcznika „Teraz Rock”, w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost wpływów z 1,08 do 1,3 mln zł oraz zysku netto ze 124,5 do 138,2 tys. zł. Natomiast w drugim kwartale prognozuje bardzo duży spadek przychodów z powodu ograniczeń w dystrybucji prasy i zakazie organizacji koncertów.
W zeszłym kwartale przy wzroście wpływów Advertigo z 1,08 do 1,3 mln zł koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów zwiększyły się z 767 do 856,1 tys. zł, koszty sprzedaży - ze 166,1 do 244,1 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu - z 14,6 do 57,5 tys. zł.
Zysk operacyjny firmy zmalał ze 182,8 do 166,4 tys. zł, natomiast pozostałe wskaźniki rentowności wzrosły: zysk sprzedażowy ze 128,7 do 143,8 tys. zł, zysk operacyjny - ze 128,9 do 143,9 tys. zł, a zysk netto - ze 124,5 do 138,2 tys. zł.
- Trwająca epidemia wpływa bardzo negatywnie na działalność spółki. Ten wpływ nie jest jeszcze widoczny w wynikach za pierwszy kwartał, ale zarząd spółki przewiduje bardzo duży spadek przychodów w drugim kwartale - stwierdzono w sprawozdaniu firmy.
Spadek sprzedaży, mniej reklam koncertów
Kierownictwo Advertigo zaznaczyło, że zmaleją dwa podstawowe kategorie wpływów firmy. - Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że lock down gospodarki, drastyczne ograniczenia w działalności galerii handlowych (utrudniony dostęp do punktów sprzedaży prasy) oraz brak koncertów (zakaz imprez masowych), których organizatorzy są głównymi reklamodawcami w produktach spółki mocno odbije się na wynikach - napisano.
Zaznaczono, że kwietniowy numer „Teraz Rocka” ukazał się z ponad tygodniowym opóźnieniem. - W związku z zamknięciem galerii handlowych należy liczyć się ze spadkiem sprzedaży egzemplarzowej naszych tytułów. Trudno oszacować precyzyjnie skalę tego spadku, ale zarząd spółki przyjął, że będzie to spadek sprzedaży na poziomie 15-20 proc. - podano.
Podkreślono, że firma nie zamierza zamykać wydawanych przez siebie tytułów (oprócz miesięcznika „Teraz Rock” publikuje jego wydania specjalne). - W tej chwili opracowywana jest strategia, która ma być wdrożona dla produktów prasowych spółki już w trzecim kwartale bieżącego roku. Działania te będą miały na celu utrzymanie rentowności wydawanych tytułów - zaznaczono.
Advertigo przyznało, że w obecnej sytuacji „nie jest w stanie zrealizować swoich celów strategicznych w internecie polegających na stworzeniu sieci portali tematycznych”. Dlatego zdecydowała się sprzedać serwis o grach wideo PPE.pl - transakcję sfinalizowano w pierwszej połowie kwietnia (więc nie ma wpływu na wyniki z pierwszego kwartału), serwis za 2,05 mln zł kupił fundusz Online Venture.
Firma dodała, że w związku z niezadowalającymi wynikami serwisu TerazMuzyka.pl „analizuje sensowność dalszego rozwoju i finansowania tego projektu”. - Projekt w chwili obecnej nie jest rentowny. Zarząd spółki przewiduje, że w związku z brakiem imprez masowych (koncertów) portal TerazMuzyka.pl będzie w tym roku przynosił dalsze straty i może stać się trwale nierentowny - stwierdzono.
Decyzja co do przyszłości TerazMuzyka.pl ma zostać podjęta w bieżącym kwartale.
Advertigo jest notowane na rynku NewConnect warszawskiej giełdy. Głównymi akcjonariuszami spółki są jej prezes Leszek Jastrzębski (ma 58,66 proc. akcji) i szefowa rady nadzorczej Małgorzata Jastrzębska (19,84 proc.). W piątek na koniec sesji giełdowej kurs spółki wynosił 0,174 zł, co przekłada się na jej kapitalizację w wysokości 5,18 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Teraz Rocka” pod bardzo negatywnym wpływem epidemii, straty serwisu TerazMuzyka.pl
Polszczyzna kuleje.